lavidaloca Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg skal lede mitt første foreldremøte for klassen min i dag. Og jeg er skikkelig nervøs. Kvalm og kjenner at hele kroppen sitrer! Hvorfor i heite tok jeg denne jobben! Har slitt med prestasjonsangst hele livet. Hater å si noe i forsamlinger: rødmer, svetter og stammer. Men allikevel vil jeg jo så gjerne slutte med det. Noen som har noen gode råd i siste liten???
wirre;o) Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Fotsoneterapi! Det virket for meg. Du må tenke sånn at dette her er det DU som kan noe om. De som sitter i salen vet at dette er no DU kan noe om. De er ikke ett krevende publikum. Hilse litt på folket i starten slik at du blir litt varm i trøya, sett opp en agenda for møtet slik at du ikke glemmer noe.. event prater deg bort. Dette går SÅÅÅÅ bra! Rødme og si til deg selv: ja, jeg rødmer- sånn er det- jeg har alikevel noe viktig og si!
lavidaloca Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for råd Wirre Skal prøve å flytte fokus fra meg selv til tilhørerne:)
*smula* Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Flott tips over her. Henger meg på det om å prate litt med foreldrene før møtet starter, alltid noen som kommer 10 min før. Og det er ikke så viktig om du glemmer noe av det du har tenkt til å si. Du husker de viktigste tingene uansett. De småtingene som du evnt glemmer, kan dere ta på foreldresamtalene senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå