♥Damita ♥gutt & jente, Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Er i uke 20 nå. ?? har vært sååå rolig der inne den siste uka.. bør jeg bli urolig...Eller er det vanlig...
Babyboy<3 Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Tror nok det er vanlig. Jeg er i uke 19 og kjenner ingen ting. Men vis du allerede har kjent liv fra før, så prøvd og drikk ISkald saft. Har hørt at det skal fungere,vis du pleier og kjenne liv vær dag. Da "våkner" nurket ditt..
mea81 Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg kjenner liv et par 3 ganger om dagen bare, i form av små "spark" eller rykninger som varer noen sekunder bare men som jeg likevel kan kjenne godt utenpå magen. Kommer egentlig mest om kvelden når jeg selv har roet ned litt. Den eneste gangen jeg har jeg kjent masse liv var på lørdag, jeg hadde med en skokk med unger på alexander rybak konsert, og den lille i magen "sparket" seg gjennom hele konserten. Utrolig morsomt, og verdens deiligste følelse! I ettertid lurer jeg på om han gjorde det fordi han likte det han hørte, eller var det hans måte å "straffe" meg på??? hihi... Jeg er forresten 20+1.
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg er 20+3 i dag og har ikke kjent noe liv ennå Har kjent litt boblinger innimellom, men vet liksom ikke om det er tarmliv eller bebisliv jeg kjenner....hehe Håper snart jeg også får kjenne lillegull sparke:)
småen og smulan Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg er 19+3. Har kjent liv en god stund, men ikke jevnlig. Kan gjerne være stille en hel dag. Det sies at regelmessige spark eller liv skal man ikke forvente før nærmere uke 28, men om du kjenner deg veldig urolig bør du ta kontakt med jordmor eller legen din slik at de for eksempel kan lytte til hjertelyden for å berolige deg med at alt er bra.
♥Damita ♥gutt & jente, Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2009 Ja kan jo gjøre det også å ta kontakt med legen.. jeg er kanskje mere urolig for jeg har mista 2 ganger før. pluss att jeg sliter med en del blødninger. som legen ikke finner ut av..merker jeg er egstlig om dagen . hmmm ikke så lett dette her.... Men godt å høre att flere har det sånn att dem ikke merker så mye liv i uke 20..
Anja83 Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg er 20 uker på vei, og kjenner masse liv, mange ganger hver dag. Men jeg har kjent liv helt siden uke 14, og vet at det er veldig individuelt hvor mye og ofte man kjenner liv. Også kommer det jo an på hvordan morkaken er plassert. Min er bak babyen, derfor kjenner jeg jo babyen ekstra godt. Har to venninner som hadde morkaken foran babyen, og de kjente mye mindre enn meg. Men babyene var like friske og fine allikevel. :-)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er andregangs og har kjent liv siden uke 13. Er 21 uker idag. Men det varierer veldig hvor mye liv jeg kjenner. Fant ut på ultralyd at morkaken ligger delvis foran på høyre siden, og jeg kjenner aldri noen spark der. Dersom hun ligger med ansiktet vendt opp mot meg kjenner jeg sparkene veldig godt på venstre side, både på innsiden og utsiden Men nå har hun snudd seg andre veien og sparker meg nedover mot ryggen og rompa, det kjennes ikke så godt. Merker mindre aktivitet nå enn med lillemor, men det har sikkert mye med morkakeplassering å gjøre.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er 20 uker idag, ikke 21
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er 20+5 og kjenner ingenting jeg heller. Var veldig glad på obligatorisk UL når de sprella noe verre og koste seg der inne. Håper å få kjenne det snart! Barnefar holder på magen hver kveld i håp om at noe skal skje;)
freia *overtid* Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Heisann!! Jeg venter nr tre og er 20+4 i dag. Er ganske lite liv her i magen også. Har gått noen dager nå som jeg ikke har merket noe annet en kynnere. Men akkurat nå som jeg sitter å skriver merker jeg at det "bobler" nede i der. Så det er sikkert en som er fornøyd over å ha fått litt middag. Snakka med jordmor og ho sa at jeg ikke burde vente med å kjenne liv hver dag før etter uke 24.
Jente+Jente+lillegutt Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg kjente masse liv i uke 20. Som regel til faste tider på døgnet og spesielt om kvelden når jeg ligger på sofaen. Det er alt i fra spark til bevegelser og mannen min har kjent spark fra uke 18. I uke 20 fikk også mine to jenter på 6 og 8 år kjent spark. Personlig syns jeg det er ganske ekkelt og har vanskelig for å slappe av når han holder på som værtst der inne. Men for all del glad for at han sier i fra at han har det bra
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 13. oktober 2009 #13 Skrevet 13. oktober 2009 er 20 uker i dag:):) Kjenner liv hver dag.. men varierer veldig på hvor mye... pappa`n kan kanskje kjenne hvis vi ligger musestille i senga...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå