Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Tok prøve i uke 32 og 36 for antistoffer men i følge hun på legekontoret skulle jeg også ta med de svarene til føden. Har jo fått den med blodtypingen som skal være med. UAnsett, de hadde ikke fått 32 svaret da jeg tok uke 36 prøven og hun ville jeg måtte ringe legekontoret opp igjen hvis ikke hadde mottatt 32 svaret. Hun jeg snakket med i dag der mente de ikke pleide å sende ut disse svarene fra 32 og 36 og at man ikke trengte ta de med til føden. husker ikke 3 år tilbake men føler jeg ikke fikk tilsendt disse. Noen som evt har fått tilsendt disse svarene også eller som vet åssen dette fungerer? Takk:)
trøndermamman87 Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Hei Da jeg hadde tatt prøven i uke 32 fikk jeg svarene et par uker etter da jeg var på kontroll hos jordmor. Hun sier at de må jeg ha med meg overalt sammen med helsekortet. Tok ny prøve i uke 36. Nå er jeg 37+1 og rekner med jeg får de siste prøvesvarene på torsdag når jeg skal på kontroll hos jordmor igjen.. Legen sender alle mine papirer videre til min jordmor, og hun sa at det er viktig at jeg har disse papirene. Tror det tok en uke ca fra jeg tok prøven til jeg fikk de.
Elvegris Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg er også rhesus negativ. Jeg har fått beskjed fra lege og fødeavdeling om at jeg skal ha med meg prøvesvarene når jeg skal føde, slik at jordmor vet at jeg ikke har utviklet antistoffer så langt. Og så er det en påminner til fødeavdelingen om at det må tas blodprøve av babyen for å avklare om den er rhesus negativ eller positiv. Er babyen rhesus positiv, skal jo den fødende få en sprøyte innen 72 timer etter fødsel for å sikre at det ikke blir trøbbel ift eventuelle senere svangerskap. Jeg avtalte med mitt legekontor at prøvesvarene ble sendt til meg - og nå ligger de sammen med det derre helsekortet mitt klar til avgang for fødeavdelingen
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har fått brev direkte i posten. Gikk bare ei uke etter at jeg tok prøven før svaret lå i posten. Man skal ha det med på føden, det er jo litt essensielt for de som skal ta i mot oss der å vite. Det er jo ikke sikkert fødselen blir på det sykehuset man har planlagt heller.
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2009 takker for svar:) skal sannelig ta meg en tur på legekontoret i morgen.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har også fått svarene mine fra uke 32 og 36-testene. Skal visst ha dem med. Men det kan jo være forskjellig praksis... Ville bedt om dem for sikkerhetsskyld gjerne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå