venter på nr 4. Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har brukt ca 3000 kr på modningsakupunktur til nå. Hadde termin 9 oktober, men ingen tegn til fødsel enda. Var til stripping på sykehuset tidligere i dag, og legen sa det var lite modent (1 cm bare). Akupunktøren har sagt at jeg har hatt god modningspuls de siste gangene jeg har vært hos henne. Føler meg litt lurt!!! Skal heldigvis på ny stripperunde i morgen. Noen tips for å sette fart på sakene etter stripping?
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Kanskje være en del i bevegelse og la tyngdekraften råde?, gå turer osv.
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 huff, kjedelig altså.. har aldri prøvd akupuntur men leser jo stadig om folk her det funker på. jeg tror kanskje litt mer på at ungen kommer når den kommer og leste i dette gravide hefte/boka vi får hos jordmor at det faktisk ligger i genene til barnet når det skal komme. Det er visst noe som er nedarvet i fra mor og far hvor lenge sv.skapet skal vare. Men skader jo ikke å gå litt tur, spise kanel, kosestund med mannen, bringebær te og diverse andre metoder jeg har lest om her inne;) babyen kommer før du vet ordet av det! lykke til
*1+1=2 små* Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 men hvis du tror at modningsakupunkturen skal gjøre at du skal føde FØR termin har du missforstått vitsen med dette....vitsen med modningsakupunktur er å forberede livmoren til fødselen med andre ord vil (i teorien) fødselen gå raskere og livmoren vil trekke seg raskere sammen ETTER fødel. Mange opplever også at de har kortere renseperiode...
luftbobler Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Hva i alle dager slags akupunktør er det du har gått til ? Enten er h*n grisedyr ellers har du jo hatt fryktelig mange timer (noe som ikke skal være nødvendig dersom man er en person som responderer på modningen. eg var moden (myk og avflatet) etter 3*20 minutters behandlinger. Kosta meg 125 kr pr gang. Etter det var det ikke noe poeng å ta flere behandlinger for modningens skyld ihvertfall. Når det er sagt så er ikke modningsakupunktur for å sette igang fødselen (selv om det noen gangen kan ha den bivirkningen..). Dette skulle vel akupunktøren din ha informert deg ganske bra om før behandlingene startet....Når startet du behandlingene ? Er akupunktøren din jordmor/lege som kan verifiserer om behandlingene fungerer (20% responderer ikke på akupunktur..) slik at man også kan stoppe behandlingene når de har gjort nytten sin ?
AmExx Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg hadde en time som resulterte i kynner hvert femte minutt resten av dagen, to dager etterpå hadde jeg modnest veldig og åpnet meg enda en cm. Totalt 4 cm. Så fikk jeg en ny time, det ble da blant annet satt en nål i lilletåa, som faktisk kan sette i gang fødselen, da den før babyen til å bevege seg nedover fødselskanalen/bekkenet. tre timer etter denne timen startet riene mine. Jeg tok akkupunkturen hos jordmødrene som jobber på helestasjonen og har ikke betalt noen ting! Og de funkte tydligvis bedre enn de til 3000... Men, som noen nevner, ikke alle responderer like kraftig på nåler, jeg er av de som responderer veldig bra! Men dette merker akkupunktøren når de setter nålene. Hørest litt ut som du har blitt litt smålurt HI....
MegogTrollet Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Det er ikke bortkastet. Jeg fikk akupunktur på sykehuset for å få ting i gang litt fortere... 5 timer senere var jeg i full fødsel. Etter fødselen ville ikke morkaken komme, fikk en nå i hver lilletå og vips var den ute:D Syns akupunktur er helt fantastisk:D
venter på nr 4. Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har gått over tiden med de 3 andre, og ble derfor rådet til å starte i uke 35. Koster 400 pr gang, svinedyrt!! Jeg ville prøve om dette kunne hjelpe med å føde til termin, men selvfølgeleig også fordi jeg ønsker en kortere og mer smidig fødsel. Spurte akupunktøren (som har spesialisert seg på fertilitet, graviditet og barn men er ikke lege/jordmor), om jeg kanskje ikke responderete på nålene, men det kunne hun ikke gi noe svar på. Får i allefall håpe at alle nålestikkene har gjort noe i forhold til selve fødselen.
AmExx Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Hm, litt rart han ikke kunne svare på det.. Jeg har hatt akupunktur hos i allefall fire ulike personer, som alle sier jeg responderer veldig bra på nålene. De kan kjenne de treffer energibanene sier de, og at akupunkturpunktene er lette å finne på meg. For meg kjennes det ut som de treffer rett i nervene av og til. På enkelte av punktene så rykker jeg til. De ser også at nålene trekker seg lengre inn, og sitter godt fast når de skal ta de ut, det er også en måte å se at man responderer bra! Lykke til med fødselen da, det er jo stor sjans for at det har virkning og gir deg en lettere fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå