Gå til innhold

Kvalmen tar helt knekken på meg! Angrer sånn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..på at jeg ønska meg flere symptomer! =( Blir verre og verre syns jeg,har prøvd 3 behandlinger med akupunktur,men ble ikke så veldig mye bedre,så veit ikke om det er vits??

Ellers så drikker jeg bringerbærblad-te,spiser ofte,prøver og ligge unna melk og sukker,bruker sea-band,sover og slapper av! Men det hjelper jo ikke!!! Tenk at jeg skulle ende opp med og hate dette sånn, jeg som alltid har gleda meg så fryktelig til og bli gravid og være gravid!! Nå er jeg helt svart i sinnet!

men jeg burde kanskje ikke klage,jeg har ikke kastet opp. Men skulle nesten ønske det,for jege r kvalm i et enda kjør hele dagen!!

Noen som har en vidunderkur??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Føler virkelig med deg, jeg hadde noe helt jævlig konstant kvalme fra uke 7 til 9, heldigvis bare 2 uker for meg da.. men begynte p dabbe av i uke 9. Jeg ble så gæren av det, at jeg gikk å tvingte meg sjøl til å kaste opp. Da var jeg ikke kvalm lenger, men kun for kanskje 30 min til 1 time.. så det anbefales egentlig ikke, da det ikke er bra for deg.

Jeg fikk et godt råd av min svigermor, tørr kjeks kanskje med litt salt, ikke mye på.. Så jeg gikk å kjøpte meg Ritz og mariekjeks :P

Ritz'en børsta jeg litt salt av og spiste det, det hjalp faktisk på meg da!

OG, jeg ordna meg store brusflasker som jeg fylte med kaldt vann, la det i frysern. slik at vannet var iskaldt når jeg drakk det, det var også noe som var veldig til hjelp for meg. jeg synes vannet i krana ikke er så godt og kaldt egentlig.

Du kan gjerne ha noen sitrondråper oppi også for å få litt smak på det om du er lei av å bare drikke vann :)

Håper dette kanskje er noe som kan hjelpe for deg og :)

Klem og GOD bedring, trøst deg med at det går nok helt sikkert over om ikke så lenge! ;)

Skrevet

hei og tusen takk for oppmuntrende svar! Og takk for tipsa,det med vannflaskene i fryseren skal jeg jaggu prøve,drikker jo bare vann egentlig.

Nei,prøver og la være og kaste opp,det hjelper vel ikke lenge uansett. uff,føles nesten ut som en spiseforstyrrelse detta her!

Er 7+0 idag, og kvalmen har vært her i to uker allerede,så regner med den kommer til og vare en stund til. men hver dag over 12 uker blir som en eveighet! Føles jo ut som en evighet allerede.

Godt og høre kvalmen din gav seg så fort da,håper du ellers har et fint svangerskap så langt! =)

Skrevet

du får ta reisesyketabeletter. det tar ivertfall vekk den verste kvalmen, selv om den gir ikke seg helt.Føler med deg. Har nett begynnt og komme meg, er i uke tolv no. lykke til..

Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. Jeg var også konstant kvalm og til slutt følte jeg meg deprimert og at jeg forsurnet livet til alle rundt meg, klarte ikke å være takknemlig eller positiv til noe, ikke til den ufødte heller. Men nå er jeg ti og en halv uke og plutselig kjenner jeg at optimisme og energi er tilbake. Nå er jeg bare kvalm når jeg er sulten og veldig sliten og regner med at det går over sanrt også. Så du har kanskje bare tre uker igjen! Gå på kino, gå turer (det hjelper selv om det føles som et ork før du gjør det) og spis ofte.

Livet blir kjempe deilig når du er ferdig med disse ukene!

Lykke til

Skrevet

vet hvordan du har det :(

Om ikke enda mer.. jeg kaster opp:S

Første uka jeg var kvalm klarte jeg å holde det i sjakk med små, ofte måltider. men det er bare blitt verre. idag har jeg hengt over bøtta allerede 4 ganger.. ingenting holder seg inne i magen.. beste følelsen er rett etter jeg er ferdig med å spy.. INGA kvalme.. dette varer i 10 min så er jeg like kvalm igjen :S

Ingenting hjelper å spise mere enn andre ting.

Jeg har ingen energi.. jeg sover nesten hele tiden og klarer ikke leve normalt om dagen.. er kjipt :(

Så hva skal vi gjøre? jeg er ikke den som har råd til akupunktur heller...

Skrevet

Nei huff vet ikke hva jeg skal si. det er jo individuelt for alle. Men som jeg sa over, prøv å drikk ISkaldt vann, gjerne ha isbiter oppi det iskalde vannet, og en liten sitron eller lime skvett om du blir lei av bare vann..

Dette hjalp utrolig mye for meg i allefall. Og som sagt tørre kjeks, ingen smør, ingen pålegg, kun kjeks, kanskje litt salte eller søte... men ikke for mye søtt eller salt.

Håper det gir seg for dere. Jeg prøvde bringebær te, og ingefær og mange andre slags piller som skulle dempe kvalmen, jeg syntes ikke det hajlp for meg.

Håper HI og dere andre som plages får det bedre :)

Selv har jeg et fint svangerskap nå, er 14 uker idag, så hører jo til på tri 2, men liker å hoppe innom å se nykommerne og evnt svare på spørsmål :)

Skrevet

skulle gjærne ha byttet med deg jeg..

kjenner nesten ingenting til graviditeten bortsett fra veldig tidlig bekkenløsning...

skulle ønske jeg lå over do skålen for da hadde jeg hatt litt mer troen på at dette skulle gå bra-...

Skrevet

Selv om jeg ikke starta tråden så vil jeg likevel takke for gode råd :))

Om jeg kommer meg på handling imorgen så blir d rich kjeks og mariekjeks og en del vannflasker i fryseren:)

verste av alt er jo at jeg bor hjemme å prøver å skjule dette så lenge jeg kan, hehe... huff, driver å smyyger meg inn på bade, skrur på kranen for å spy. ista måtte jeg fortelle mamma at krana sto på så lenge fordi jeg drev å vaska sminkekostene mine :S

Litt komisk da men ;)

Skrevet

hehe :P

ja prøv gjerne ritz kjeksen og kaldt isvann ;D

Fortell hvordan det går da, og om det funker noe for deg :)

Skrevet

Sympati til alle fra meg! Mitt siste svangerskap spiste jeg masse epler og appelsiner - det fungerte på min kvalme:-) Nå er jeg gravid igjen og kjenner at kvalmen kommer smygende:( Etter jeg hadde født sist føltes det som om "giften" var ute av kroppen min.... Jeg var konstant kvalm fra uke 8 sist graviditet:-(. Nå kjenner jeg denne følelsen er på vei tilbake!!!!

Men, men det er verdt det til slutt!!!!!

-Stå på jenter - godt det er oss og ikke gutta:-)

Skrevet

Takk for mange gode svar og råd. Er visst mange av oss, og håper virkelig jeg er en av dem som blir kvitt kvalmen etterhvert...litt tidlig og vente på det enda men... men blir jaggu skremt av de som forteller om ni mnd med slik kvalme. Syns nesten gutta kunne tatt litt av støyten jeg,kunne vært kvalm annenhver dag i det minste! ;)

Nå har jeg vært og kjøpt ritz kjeks og vannflasker,og im\ morgen skal jeg til legen,så får jeg høre hva han sier om denna kvalmen...har vel ikke mye og komme med tenker jeg. Vil jo egentlig ikke sykemelde meg heller,ettersom jeg bare er vikar!

God bedring til dere alle,føler virkelig med dere jenter!!

Skrevet

Kan virkelig anbefale eplemost blandet med farris,-fifty-fifty. Ville tatt et par timer til med akupunktur også,-hjalp meg veldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...