Gå til innhold

Har ei på 10mnd som hater bilkjøring... Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er avhengig av bilen her vi bor, men lille frøkna er ikke noe glad i bilkjøring. En tur på rundt 15min går greit, men ikke noe særlig mer enn det.

Noen som har noen tips for hvordan vi skal gjøre kjøring til noe annet enn bare en forferdelig opplevelse med bare hyling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp noe greier til å henge foran henne

det funket en stund hos oss (sånn til å sparke på så går fiskene rundt i "akvariet" e.l.)

alternativ:

da vi fikk nytt bilsete, fjernet vi også nakkestøtten, nå ser hun ut og kommenterer alt som skjer!

(hun er litt eldre da og har ikke vært altfor vanskelig i bil, men nå vil hun gjerne kjøre bil når hun er trøtt! hehe)

Skrevet

Har dere byttet til bilsete nr 2?

Da kommer de ofte litt høyere opp, og får se litt mer.

Hjalp hvertfall på minste her i huset.

Og vi har ett slikt speil slik at han kan se seg selv, vi kan se han og han kan se oss i førerspeilet. :))

Skrevet

Prøv å gi minst mulig stimuli og oppmerksomhet, da kan det hende hun etterhvert skjønner at det bare er å sitte og kose seg og se ut av vinduet. Har funka for oss i hvertfall, etter at vi har sett vennepar der den ene sitter i baksetet med barnet for å underholde det. Også skriker ungen når den ikke får selskap på blturen... er glad vi slipper det ja.

Ellers er sete nr to et godt tips, de ser mye mer da. Og syng sanger mens dere kjører.

Skrevet

Vi har Acta Graco Duologic til henne og en bil som gjør at hun har god utsikt.

Speil har vi ikke lenger i bilen. Kanskje jeg må prøve og se om jeg klarer feste det i denne bilen. Er jo godt mulig hun roer seg om hun ser oss...

Hun roer seg når faren synger høyt, men han er jo ikke alltid med og han kan jo ikke synge flere timer i strekk heller. ;)

Skrevet

Nå har vi et barn til så hun har som oftest selskap der bak. Han har forøvrig aldri vært noe problem i bil, så det er nok individuelt.

Vi kjører en del litt lengere turer, sånn på par timer, så hun er vant til bilkjøring. Men hun har vært sånn siden hun var bitteliten..

Det er så ille at jeg gruer meg i dagesvis før vi skal ut på tur. Om vi skal kjøre rundt 30min så overlever vi skrikingen, men når hun skriker i 10mil blir det rimelig slitsomt. Både for oss og for henne... :(

Skrevet

Fordi det kan hende at hun ikke sitter noe godt, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...