Gå til innhold

Kynnere i uke 15-16. Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del kynnere idag, de gjør ikke vondt, men det strammer og er litt ubehagelig. Magen blir veldig hard. Er det normalt, eller er det noe jeg bør være obs på? Jeg hadde det ikke før på slutten med førstemann..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt, særlig når du ikke er førstegangsfødende.

Om de blir ekstremt hyppige eller smertefulle kan det være et tegn på at du bør ta det roligere, og du bør ta det opp med lege/jordmor.

Skrevet

Jeg hadde det også så tidlig med nr. 2. Ikke farlig, men hvis du kan, bør du legge deg ned og slappe av litt. Jeg ringte JM da det skjedde med meg, for jeg hadde heller ikke før på slutten med førstemann. Da fikk jeg beskjed om å slappe av og ta kontakt hvis de ble vonde eller det kom blod.

Skrevet

De har kommet veldig hyppig idag. Hver gang jeg går omtrent. Prøvde å ringe jormor, men hun tok ikke telefonen. Skal til kontroll hos fastlegen på tirsdag, så kan se det an til da. Så lenge de ikke er vonde, er det nok ikke noe farlig, nei. Synes det er vanskelig å legge med nedpå da, har en gutt på 1,5 og er fulltidsstudent. Men skal absolutt legge meg med en gang mini er i seng ikveld. :)

Skrevet

Fikk det i uke 19 med 2 mann og uke 14 med tredjemann. Ikke farlig, men ubehaglig.

Ble litt fare på ferde i uke 28, da bjyndt livmorhalsen å korte seg inn pga dette. Men etter 2 uker med fullstendig ro påvirket det ikke lenger livmorhalsen.

Men fødsel nr 3 ble skremmendes pga tidligere kynnere. Var vonde kynnere hele dagen, men sjekk hos jm viste ingen tegn til åpning. 5 timer senere styrtblødde jeg, og fikk åpning fra 2 cm til 9 på en gang. Så da var kynnerene rier uten at jeg merker det!!Rakk føden også fordi det hele stoppet opp, sikkert fordi jeg ble så redd av blødningen.Så redd at den siste centimeteren måtte igangsettes med drypp, men da var babyen ute på 20 min da:)Og det er jo ikke ille med rier i 20 min. Så kynnere kan føre med seg noe godt også, men vær på vakt om det blir verre og et ikke roer seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...