Gå til innhold

lurer på hva jeg skal gjøre? ang skole og situasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er gravid i 18 uke og går skole. har et barn på 16 mnd fra før.

jeg har vert utrulig dårlig og sliten dette svangerskapet. har kastet opp hver morgen/dag i over 2 mnd nå og har gått ned 7 kilo. barnet vokser normalt sier jordmor, men skal på ultralyd senere i uken og får da sjekket barnet skikkelig:)

 

nå går jeg rundt med svimmelhet, hodeverk og er sliten konstant. får liksom ikke kvilen jeg trenger selv om jeg passer på å sove og slappe av når jeg kan. i tillegg så sover ikke datteren min skikkelig om natten helder så det er mye nattevåk, og hun har vert mye syk etter hun begynte i bhg. så starter jeg dagen med å ligge over do et par ganger før vi endelig er klar og kan reise til barnehage og skolen.

synst dette er utrolig travelt og føler jeg ikke greier å henge med på skolearbeidet og ikke har jeg noe særlig overskudd og tid til å ta dette igjen på kveldstid når jeg da er så sliten.

 

noen har sagt til meg at jeg må vurdere å kutte ned før dette sliter meg helt ut, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. det er jo litt kjekt med skolen med, i tillegg så trenger vi stipendet mitt og kutter jeg ned på noen fag så får jeg så å si ingenting i stipend.

jordmor lurte på om jeg ville vurdere å sykmelde meg, da kan jeg få sykestipend i 4 mnd og det er fram til fødsel og jeg har likevel rett på fødselsstipend.

 

hadde et så stort ønske om å få ferdig første termin av skolen, men når det er slik så tror ikke jeg orker.

 

synst dette er vanskelig og håper noen kan komme med tips og råd til meg.

føler meg helt nedbrutt her jeg sitter idag og håper dere er forståelige og ikke dømmer meg. litt rotete innlegg kansje, men håper dere forstår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej, jeg har gått på skolen siden januar, jeg har eksamen nå om 2 uker

jeg har rett å slett spurt om jeg kan ta den til neste år. for jeg har ikke klart å komme meg på skolen de siste ukene,. jeg trodde jeg skulle takle det, siden det bare var en gang i uka. Har en datter på 8 månder, og skal ha en til nå i mars. Man må ta vare på kroppen sin, uansett om du forsetter skolen vil resultatet bli nedsatt, det er ikke hvert det snuppa. Ta vare på deg selv, det er ditt liv for resten av livet. Skole er viktig, men ikke mer enn deg selv å din familie, synes du skal sykemelde deg hvis det er en mulighet uten at du mister pengene...

 

klemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva skole du går på, men selv går jeg på høgskole og da får man stipend dersom man sykemelder seg. :-) Da man går ut i permisjon får man fødselstipend. Lytt til kroppen din og senk tempoet, du har ingenting igjen av å slite deg ut! Verken du eller barnet ditt som trenger mammaen sin. At du er kvalm og dårlig ellers er som regel et varseltegn... Gå på skole kan du gjøre resten av livet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skolen vil alltid være der, det er ingenting som haster med å få ferdig studiet. Sykemeld deg du, og kom sterkere tilbake etter permisjon, så får du noen mnd nå til å komme deg tilbake til normalen og nyte litt av svangerskapet fremfor å slite deg gjennom hver time av dagene.

 

Jeg tar kun ett fag på Blindern dette semesteret og er overlykkelig for at jeg ikke tar flere, hadde aldri i verden klart å konsentrere nok energi til å skrive fler eksamner/ semesteroppgaver. Det holder med en!! Utrolig hvor mye tyngre det er med skole enn med jobb!!! For jobben har jeg klart å mestre helt fint. Men den lesinga, jeg sovner av bare jeg setter meg ned jeg....

 

Ikke ofte jeg anbefaler sykemelding, har beinhard arbeidsmoral. Men du, kjære, du skal ikke slite deg ut. Skjønner så godt hvordan du har det, kjenner meg igjen. Som det ble sagt over her så er ikke skolen verdt å slite seg ut for, det er ditt liv for resten av livet. Karakterene vil gjenspeile formen din, så best å utsette det til formen er på topp igjen :)

 

 

Og lykke til så mye med resten av graviditeten! Håper du får tid til å kose deg, og lese lekser i ditt eget tempo.

Lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok anbefale deg og senke farten, ihvertfall for en periode for å ta deg selv inn igjen, få sovet ut, slappet av, og ikke minst tatt vare på det andre barnet du har også. Det er vel fortsatt en liten stund til eksamen til jul? Kanskje du kan bestemme deg for å ta eksamen i ett av fagene for eksempel, og lese mest hjemme? Om skolen fungerer slik da. Snakk med skolen om å få et tilrettelagt opplegg for hva du klarerer og be om sykemelding på resten. Om du ikke helst vil sykemeldes fulltid da. Kanskje du vil kjenne en enorm lettelse for å få fri og slutte å være kvalm?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...