Elvirra Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Hørte det var noe for ett par uker siden ,men fikk ikke med meg hva det gjaldt..
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 De avgir visst et stoff som kan påvirke barnet hormonelt og i værste fall gjøre det sterilt når det har blitt voksent... Forårsake for tidlig pubertet osv... Det var de blanke flaskene med hvite smokkeringer på og ikke de fargede "tutekoppene" så vidt jeg forstod. Kommer nok aldri til å bruke Avent sine produkter igjen her i huset hvertfall
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Har selv snakket både med Aventprodusenten i Norge og div. apotek og fått samme forklaring. Det stoffet som er farlig i disse flaskene er kun gjeldene om temperaturen på innholdet er for høyt. Altså har det ingenting å si med mindre man skolder babyen med altfor varm melk (noe jeg ikke tror noen gjør!). Jeg velger å tro på dette, og har dermed planer om å bruke disse flaskene uannsett.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Hei jeg e rbare på besøk fra 1. trimester, jeg er så nygerrig på hva dere prater om her på 3.=) Jeg har selv undersøkt litt angående dette stoffet som ikke er noe bra, og det er ikke bare avent som er syndere her. Avent har tåteflasker uten dette stoffet, di er merket. Jeg fant en som hadde gjort leksa si, og kopierte det jeg fant. Håper det kan hjelpe=) Jeg vet at det er MANGE der ute, som nå er livredde for å bruke AVENT tåteflasker og smokker. Det har jo nå kommet frem at de inneholder det kreftfremkallende og hormonforstyrrende stoffet Bisfenol A. Det er også mange andre tåteflasker og smokker, som inneholder det samme stoffet. Jeg tok en liten research, siden vi omtrent bare har AVENT, og har brukt en del 1000 kroner på akkurat dette merket. Man trenger ikke nødvendigvis å kaste alle tåteflasker fra AVENT. De har faktisk en type tåteflaske i butikken som ikke inneholder Bisfenol A. Den typen er merket 0% BPA, så er dette bra! Så for deg som har tenkt å kjøpe AVENT flasker, ikke kjøp de UTEN merket 0% BPA. Drikkekoppene fra AVENT inneholder faktisk ikke Bisfenol A. Så de slipper vi å kaste. Thank God, for de er faktisk dyre. Ihvertfall noen av dem. IKKE KJØP: Avent tåteflaske - som ikke er merket 0% BPA Bambino tåteflaske Dr Browns tåteflaske Fischer tåteflaske Rock star baby tåteflaske Sano baby tåteflaske KJØP HELLER: Avent tåteflaske som er merket 0% BPA BOOTS tåteflaske Easyfeed tåteflaske Green to grow tåteflaske MAM tåteflaske MEDELA tåteflaske NUK tåteflaske Thinkbaby tåteflaske Glass tåteflaske Angående smokker, så er det bare å kaste ALLE smokkene fra AVENT. De inneholder Bisfenol A. Det er litt kjipt, for Sarah tar kun AVENT. Men det er bare å tilvenne henne noe annet. IKKE KJØP: AVENT smokker Acute Baby smokker Baby Nova smokker Boots smokker Difrax smokker Ortodent smokker Rock star baby smokker KJØP HELLER: Natur smokker - kjøpes på bleieboden.no Mam mini ulti smokker Nuk smokker Tommee tippee smokker Trøst narresmokker
Celin Malene Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Det gjelder ved oppvarming til 37 grader, noe som ikke kan sies å være så veldig varmt... Det vil si flaskene avgir litt giftstoff hver gang du varmer opp melken i flasken. Man kan hvertfall returnere alle uåpnede flasker til Avent og motta nye merket 0 % Bpa, så da gjør jeg det for sikkerhetsskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå