Gå til innhold

Noen fra eidskog/Kogsvinger området?


Mamma til 1:)Snart to:)

Anbefalte innlegg

Heisann:) lurte på om det er greit for deg at vi møtes i morgen? For på torsdag skal jeg bort en tur... Og isåfall når i morgen det passer for deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei.

 

Fikk ikke vært her igår jeg. Men du tenkte på idag du da!!!

 

Når som helst skulle passe idag.........bare jeg er hjemme til rundt tre!!

Så når passer for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, så mld nå jeg...

Men vesla vår har blitt skikkelig forkjølet i natt hun så har blitt dårlig med søvn så nå er hun helt slått ut stakkar... Men er vel kanskje best å drøye det litt uansett så vi ikke smitter dere... men kan jo prøve å satse på tirsdagen igjen da, hvis det passer for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, stakkars liten! Håpe hun blir fort bra igjen!Og at dere for sove litt i natt!!

Ja vi kan godt prøve på tirsdag igjen ja:)

 

Vet du når kafeen åpner på magnor?

 

Klem og god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) gikk nye bedre i natt så får satse på at det går fort over igjen...

Er ikke helt sikker på åpningstider men tror de åpner 11 iværtfall... Kan gå innom å sjekke hvis jeg går forbi jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt å høre:)Jeg var på ultralyd idag......så spennnede ....der lå den ett lite nurk som sparket og vinket osv.

 

Ja med det høre bra ut!Da kan vi avtale nærmer når vi vet det:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe så ikke det før jeg skrev, dem har det ja......høres bra ut .Når passer best for deg og den lille da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du, så moro:) fikk ultralyd timen i dag jeg da men det var ikke før 25 november så det er jo lenge til:(

Hadde nok misforstått legen jeg for når jeg var der virket det som jeg skulle få tidligere ultralyd fordi jeg er så usikker på hvor langt jeg er på vei, men men...

Hvordan fikk du så tidlig ultralyd? Er det på privat klinikk eller?

Hmmm, passer bra i tolv tiden for oss hvis det er greit for dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker jo som en evighet når man venter på ultralyd:)

Mmm ja det ville jeg tro du hadde fått også:)

 

Jeg fikk fordi jeg har høye antistoffer i blodet mitt. Som i noen svært få tilfeller påvirker hjerte på barnet.Kan får hjerte feil og hjerte kan stoppe under fødsel.......Men er utrolig liten sjangse for det!

 

Så jeg har ekstra oppfølging med ultralyd noen ganger i svangerskapet. Hadde det med første mann også!

Men nå skal jeg ikke inn før 16des da er jeg ca 18uker på vei.......lllllllenge til deg også hehe:)Så var på kongsvinger er koselig ultralyd dame der:)

Må jo også føde på elverum pga dette!Men er fin fødeavdeling der hverftall hehe:)

 

Ja rundt 12 passer fint det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, da er det godt med litt ekstra oppfølging iværtfall:)

jeg ble lovet ekstra ultralyd tidlig i svangerskapet neste gang, bare for å sjekke at alt er i orden... Forrige svangerskap fant vi ut rundt uke 26 da vi var på 3 d ultralyd at jenta vår kom til å bli født med gastroschise (er et lite hul ved siden av navelen som ikke lukket seg helt under svangerskapet så hun ble født med tykktarmen, litt av tynntarmen og en eggestokk på utsiden av magen) men ble operert med en gang hun var født og alt har gått kjempe bra:)

men en sånn opplevelse gjør jo at man blir litt bekymret for at det skal skje igjen selv om sannsynligheten for det er ca 0...

Får nok ringe å høre om det er mulig å få noe før:)

fødte du på Elverum forrige gang også eller?

Jeg fødte på riksen sist så er litt spent på hvordan Kongsvinger vil være i forhold:/ hehe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da hørtes ikke godt ut!

 

Da forstår jeg at du vil på tidelig ul! Hva med å ringe føde å høre?

Kan jo være dem kan hjelpe deg, når du forteller om det:)Å sier at dere trenger det for å kunne slappe av.

 

Ja fikk ikke føde på kongsvinger pga det med hjerte!Så måtte føde på elverum, men fikk reise til Kongsvingersykehus etter 2dager så hadde vi noen dager der, så blir vel samme nå tenker jeg.

 

Jeg var på rikesen sist for sjekk faktisk hehe:)

Bodde du her da eller i oslo?

Tror kongsvinger er grei plass å føde er liten avdelig så får virkelig slappet av.........da jeg kom til kogsvinger to dager etter fødselen var det kun jeg og en nybakt mor til som var innlagt der.........så veldig rolig var det og rom for en selv.......deilig hehe.

 

Må kjøpe du barnevong jeg denne gangen!Er du fornøyd med den du har og hvilke type vogn er det du eventuelt har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde her da, men er bare riksen som opererer babyer født med gastrochise rundt her så ble flyttet dit da vi fant det ut:)

veldig gla for at vi så det på ul ellers hadde det nok blitt litt av et sjokk når hun ble født...

Får prøve å ringe føden for å høre:)

blir nok bra å føde på Kongsvinger iværtfall hvis man får eget rom;) det er jo veldig deilig...

På riksen hadde vi familierom så samboeren min bodde der sammen med oss men da var vi jo der en mnd da, så hadde nok vært ekstra tøft hvis jeg måtte ha vært der alene...

 

Må nok kjøpe ny vogn jeg også tenkte å kjøpe sånn søskenvogn men aner ikke hvilken?? Er jo så mye å velge i, hehe...

Har du tenkt å kjøpe søskenvogn eller?

Vi har emmaljunga mondail duo combi og har vært kjempe fornøyd med den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis det er lite folk som føder samtidig som deg så det ikke er fult så får man ene rom ja:)

 

Godt han kunne være der med dere da:)En mnd er fryktelig lenge på sykehuset........nesten så man kan bli gal av det.

Men blir jo anderledes denne gangen for nå har vi ett lite barn hjemme også som skal passes på også!

Så da må gubben hjem liksom......

 

Fikk du til termin eller gikk du over tid eller ?

 

Tenkte først på søsken vogn, men så er det slik at jenta min vil ikke sitte vogn lengre......og siden hun er i barnehagen så triller jeg jo turer aleine og da er så stor vogn tungvint .

 

Så lurte på å kjøpe kombivogn brio også ett brett med hjul på den eldste kan stå på eventuelt.......

 

men litt usikker enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant det:)

Nei fikk ikke til termin hun ble født i uke 36+5, er vanlig at de blir født litt tidligere når de har gastrochise.

Hadde termin 28 men planlagt keisersnitt den 8.

Men den 3 gikk vannet så da ville hun ut:)

fikk du til termin eller?

 

Er veldig usikker ang vogn jeg også er ikke så lett, så vi får se... Jenta vår er jo ca 17 mnd når nummer 2 kommer så vet liksom ikke hvor mye hun trenger vognen lenger da...

 

Har du tenkt til å ha jenta deres i bhg 100% når nummer 2 kommer eller skal du ha henne hjemme sammen med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 27juni.......Men hun kom til i uke 37+3. den 9juni.

fikk rier natt til lørdag men dem var ikke efektive....så mandag fikk jeg en pill som satt igang det helle.og mandags kveld kom hun til så tok sin tid.

 

Nei det jeg tenker også da er jo jenta vår 23mnd så tviller på hun trenger vogn. hun er snart 17mnd og vil ikke bruke den nå.....:)

 

Nei jeg kommer nok ikke til å ha henne mer en 60% i bhg når neste kommer.....synes det er veldig kjekt å ha henne hjemme to dager i uken så tenker å fortsette med det.

Hun har godt av litt tid hjemme også.....Å jeg vil gjerne ha litt tid med dem når dem er små, for når skolen begynner er det hverdag og mindre tid hjemme med dem.........nyte denne tiden mens jeg kan.......dem blir så fort store:)

 

Du da?hvor mange % begynner hun i over jul?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja da tok det litt tid:)

får nok vente med vognkjøp til det begynner å nærme seg så får vi se mer da:)

men når de er i bhg bruker de ikke vognen til å sove i om dagen? Er det derfor du må kjøpe ny kanskje? :)

 

siden jeg ikke har jobb nå så begynner hun 100% i bhg i januar så jeg kan stå som arbeidssøker til 100% stillinger pga dagpenger å sånn

, men tenkte redusere plassen hennes når den andre er født:)

for er sant det, er ikke lenge de er små så må prøve å få vært mest mulig med de så lenge man kan:)

hvor mye betaler dere for 60% stilling der nå da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dem bruker vogn til å sove i bhg ja.Så det er en av grunnene også det at den vi kjøpte da hun kom til verden var brukt og nå er det kjempe slitt........så da synes jeg vi kan unne oss å kjøpe ny denne gangen:)

Er jo også vogn salg i januar tror jeg for da er det ut men 09 modeller og inn med 10 mod så da kan må kanskje få ett bra tilbud hehe:)

 

Ja, men det var jo lurt så kommer det hvertfall noe penger da.........;)

vi betaler vel 1700mener jeg...........er ikke ille det da får hun varm mat til lunsj to dager i uken og skiver en dag i uken!

 

Så tenker å ha henne i 60%hvertfall til den andre begynner i bhg så får jeg heller se da hva vi gjør:)

Hun stor trives jo kjempe masse i bhg.......hun har det travelt med å komme seg dit. og ikke travelt med å reise hjem.....hehe:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det jo lurt å passe på i januar iværtfall da:)

Oj ja 1700kr i mnd var jo en veldig grei pris... Og det er jo kjempe fint at hun trives så godt der:) Hadde vært værre om det var motsatt...

Men dere får ha en fin helg så snakkes vi og ses på tirsdag:)

Kan vi ikke bare si at vi møtes utenfor kaffeen klokken 12 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut ja:)12 utenfor kaffeen!

 

Takk for det. Og god helg til dere.

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...