Nr to i februar :-) Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg vet at den kan utbetales tidligst i uke 26, men hvor lang behandlingstid er det på den? Jeg er 24 uker på vei denne uka og tenkte å søke snart. Er det for tidlig? Husker ikke tid jeg søkte med eldstemann. Har så lyst til å begynne å handle resten av utstyret vi trenger snart :-)
3smaa Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg vet ikke noe angående dette med engangsstønden, men har ikke alle rett til dette?
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 de som har vært i jobb har ikke rett til engangsstønaden, de får permisjons penger i stedet.. til den som startet tråden: har ikke søkt før, men pratet med saksbehandleren min om det.. hun sa at du kan få legen til å legge med skriv på hvor mange uker du er dagsdato, så kan d søke to uker før, for da pleier pengene å stå på kontoen den dagen du går inn i 26 uke..
Tonjepuus89 Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Er ganske kort behandlingstid på engangsstønaden.. Husker ikke nøyaktig men husker jeg ble overrasket over hvor fort det gikk fra jeg søkte til pengene var på konto.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Fant dette på nettet: Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker. Jeg fikk beskjed at jeg først kan søke når jeg hadde begynt på uke 27.
3 er nok! Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 man kan ikke søke om engangsstønad før man er i uke 26+1, og man trenger en bekreftelse på dette fra JM eller HS (det holder at de har skrevet på helsekortet). Dette fordi NAV ikke regner det som en fødsel dersom barnet blir født tidligere, men som en abort.Behandlingstiden er ulik fra kontor til kontor, men ca tre uker er normalen
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Dette lurer jeg på også... Har hentet søknadsskjemaet nede hos Nav, men typisk min flaks så viste dama bak skranken nada om dette da hun var helt ny i jobben. Trodde og håpet at det ville stå noe om det bak på søknadspapiret, men neida.... Men jeg skal til jordmor på torsdag, så skal spørre henne. Ble litt småforvirret av søknadsskjemaet også, så skal ta det med til henne for å spørre om jeg har gjort det riktig. Skjønner ikke at det kan stå at man kan få utbetalt stønaden tidligst i uke 26 når man må være 26+1 for å søke, pluss at behandlingstiden er 3 uker. Det kan jo bare ikke stemme!?
Frøken B ღღ Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er vant til at folka på NAV er udugelige, men nå ble jeg litt skeptisk... Jeg var og skulle hente søknadskjema i forrige uke. Det ble en del ventetid i forbindelse med en annen sak og jeg begynte å fylle det ut for å fordrive tida. Når jeg var ferdig så kom det ei som jobba der forbi og spurte om ho skulle ta det. Jeg var da i 22. uke. og sa at jeg trodde det var for tidlig. Svaret jeg fikk var at jeg godt kunne levere det da og at de behandla det så snart de hadde mulighet og pengene kom inn på konto når jeg nådde 26 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå