Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Er det noen av dere som fikk humørsvingninger av p-pillen? Fikk dere det også av Nuvaringen? I like stor grad eller?? Ble dere premenstruell av Nuvaringen? Vis man hopper over den ringfrie uken,og heller tar en ny ring da,så man ikke får mensen,blir man premenstruell da??
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Ingen som har brukt både p-pille og Nuvaring da??
Chupa chups Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Har prøvd begge, og kan bare si at bivirkningene fra Nuvaringen er mye mindre enn fra p-pille.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Fikk du noen humørsvingninger? Med p-pille og med Nuvaringen?
Chupa chups Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Første måned med Nuvaring etter fødsel var et helvete med humørsvingninger. Etter det har det gått bedre, akkurat som om kroppen har vendt seg på det.. P-piller husker jeg ikke å ha hatt humørsvingninger, bare ballongpupper
Anne-B. Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Når du setter inn ny ring med en gang, så utsetter du jo bare menstruasjonen. Hormonnivået holdes oppe.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 ok,bra det gikk over så fort da! Hvor mye koster Nuvaring? Er det mange oppi en pakke??
1881 Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Har prøvd begge typer, måtte slutte med p-piller pga masse bivirkninger som kunne blitt rett og slett farlige for meg. Nuvaring har jeg også forsøkt, men ville ikke stolt på den veldig for kjenner flere som har opplevd at den faller ut, ikke sikkert skikkelig fast etc.. Prisene på nuvaring er:1 stk. kr 117,40. 3 stk. kr 297,10 altså mye dyrere enn f.eks p-piller og også i forhold til hormonspiral. Hvorfor diskuterer du ikke dette med din fastlege hva som evnt kan være best for deg?
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 guri så dyrt!! Har ikke snakket med fastlegen om prevensjon enda,ville lese meg litt frem først! på nettet et sted leste jeg at den kunne falle ut men at det var nok hormoner likevel,den kunne være ute i 3 timer! Og når den falt ut betydde det at man ikke hadde dyttet den langt nok inn...
Anne-B. Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg opplevde aldri at den falt ut. Om den faller ut, så passer den kanskje ikke? Eller så vil jeg tippe at den ikke har blitt satt ordentlig på plass. Nuvaringen var som lokalbedøvelse for min livmor. Jeg mistet all lyst på sengekos. Det gikk tydeligvis over da jeg sluttet med den.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #12 Skrevet 12. oktober 2009 Hæ?? Mistet du all lyst??? Håper det er en ekstremt sjelden bivirkning!!!
camilla^ Skrevet 12. oktober 2009 #13 Skrevet 12. oktober 2009 Må si jeg var mest fornøyd med Nuvaringen enn med p-piller. nå ble jeg gravid med p-piller også, så kan ikke si jeg føler så mye positivt for de lenger. (de selges ikke lenger har eg fåt med meg, og er nok en grunn til det) Men Veldig fornøyd med null bi-virkninger av noe slag med nuvaringen. Måtte jeg fortsatt bruke prevansjon hadde jeg brukt dette. Glad min mann har tatt saken i egene hender, og ordnet opp så vi slipper slikt.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #14 Skrevet 12. oktober 2009 Dere andre som har brukt/bruker Nuvaring,har dere mistet lysten av den?? Jeg har ikke lyst å miste lysten helt!
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #16 Skrevet 13. oktober 2009 merket ingenting på lysten,eneste jeg merket var humørsvingninger..
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #17 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har prøvd begge deler. Var hormonell og heller ustabil på p-pillene. Prøvde deretter nuvaringen, og syntes det ble litt bedre, men fortsatt ikke helt på topp. Merket ingen forskjell på humøret om jeg hoppet over den ringfrie perioden, men begynte å blø litt allikevel. Det største problemet mitt var at jeg totalt mistet sex-lysten av begge to, så etter 9 mnd og toppen 3 turer i senga fikk jeg lov av gubben til å kutte ut prevensjonen ;-) For dem som tåler hormoner greit er nuvaringen en veldig bra form for prevensjon. Trenger ikke å tenke noe videre på den, blir nesten som en spiral (med en ukes pause nå og da). For dem som reagerer veldig (som meg) på p-piller vil nuvaring gi en bedring, men ikke gjøre ting helt bra igjen. Om man bare reagerer litt på p-pillene tror jeg ikke man får noen problemer med nuvaringen. Så ... jeg er atter prevensjons-løs, så eneste alternativet her er kondom eller klippeklippe (og har blitt lovt et barn til før ting klippes) så da var det den utrolig festlige kondomen igjen :-(
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #18 Skrevet 13. oktober 2009 Blødde du litt likevel,selv om du hoppet over den ringfrie perioden?? Irriterende da! Sånn ellers da? Når man har mensen når man går på Nuvaring,blør man mye/lenge da?? Sånn som til vanlig (uten prevensjon)?? og så lurer jeg på,hvis f.eks den faller ut når man har sex,og det har akurat gått for mannen,hva da???? Er det hormoner fra Nuvaringen inni kvinnen likevel?? Leste inne på Nuvaring,no at den kunne være ute i maks 3 timer,gjelder det da også??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå