Gå til innhold

Og et spørsmål om poteter - gått ut på dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt (?) at poteter bør oppbevares kaldt, mørkt og tørt. Mine har stått tørt men ikke spesielt mørkt eller kaldt. De er bittelitt mykere enn hva de pleier å være om jeg har satt dem i kjøleskapet - er de uspiselige da? Hvordan vet man egentlig at potetene ikke kan/bør spises`? Og hvis man spiser en potet som er "gått ut på dato" - hva er symptomene da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe. det er ikke tidsfrist på poteter. det er liksom grønnsaker. dine poteter har mistet vann hvis du legger den i vann for noe timer blir det fint igjen. ellers kan du steke den selv om de er myke. potet er kjerne for en rote og det kommer å vokse i friluft. det kan hende at de mister smaket sitt men det fremkaller ikke noe sykdom. det eneste den grønne delen. den er giftig. må unngås

Skrevet

Altså, hvor dukker det grønne opp? Skrelte en og da var den litt grønnlig rett under skrellet, men om jeg skrelte av et lag eller to til ble den "riktig" i fargen igjen (gulaktig). Er det ok å bare skrelle sånn, eller skal jeg hive hele poteta om det er noe grønt på den?

Ble litt akutt dårlig i magen etter å ha spist disse potetne tidligere (kan ha vært noe annet også, men alt annet var nyinnkjøpt i butikken og ikke gått ut på dato så jeg vet ikke hva ellers det skulle vært) så jeg er litt ekstra paranoid på dem. Mulig jeg ikke hadde fått bort alt det grønne tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...