Espoir Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Vi har lyst på hund, men reiser mye til utlandet. Men hva med om man har en LITEN hund (f.eks. bichon frisé) - Er det lettere å få dem med seg? HVis de vaksineres kan de kanskje tas med på flyet? Er dte lov, og koster det ekstra? Hva gjør dere med hunden når dere reiser?
Makko med to små gutter Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Sjekk ut canis.no det er et rent hundeforum -Selv ville jeg aldri tenkt tanken engang på å ha med meg hund utenlands (men ja du kan med rett vaksineprog.). Hunden har det best hjemme. er ikke vi hjemme, har jeg venner som jeg vet kan gi han det han trenger.
*toppris* Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 det er nok best å undersøke med flyselskapene... er nok visse regler ang visse land osv som ikke er "gøy", som fx må ha hunden i karantene osv... har selv hatt en liten blandings hund: den du nevner og papilon.... dro ikke til utlandet med hunden, men hadde den med på ferier innenlands... på båt og i bil... da som regel i buret sitt.
Espoir Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2009 OK, skal sjekke den siden. takk for svar.
fjollefrua Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 så lenge hunde har et eget pass, så er det ikke noe problem å ha den med seg overalt. I passet er det bilde av hunden og det står alle vaksinene den har tatt. Snakk med veterinæren så forklarer de nærmere. Når det gjelder å ha med hunden på flyet, så vil de fleste flyselskap godta at man har med hunden inn på flyet i en egnet transportkasse som er under visse mål (skal gå på gulvet foran setet ditt...) Noen selskap er vanskeligere enn andre, men de fleste godtar dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå