Gå til innhold

Avvenning av pupp for å sovne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på 4 mnd må sovne ved puppen.. Noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å avvenne henne dette? (Smokk er ikke et alternativ.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her trådte pappaen til, og satt og holdt han i handa til han sovnet. Jeg gikk ut av rommet sånn at han ikke kjente lukta av pupp :) Var ikke spesielt populært hos lillegutt, men han ble vant til det etter noen dager.

Skrevet

*dytt* da vi har samme "problem" selv..

Skrevet

Hvorfor skal hun ikke få lov?

Avvenningen her skjedde helt automatisk - hun sovnet plutselig ikke ved puppen lengre.

Her i huset har imidlertid pappaen med flaske også vært et alternativ innimellom og det gikk også helt fint!

Skrevet

Hun må ha pupp for å sovne til hver dupp, samt til natten, så det blir litt slitsomt. Helsesøsteren som sa at jeg burde avvenne henne dette, men fikk ikke noe kommentar på hvordan (glemte også å spørre). Hun nekter å ta flaske, så det er heller ikke et alternativ..

Hadde jo vært flott om hun greide å finne roen og søvnen selv, og flott om noen med erfaring vil dele.. :-)

Skrevet

Lillemann måtte også ha pupp for å sovne på kvelden, og det ble åpenbart at dette var en innarbeidet vane da pappan skulle legge ham. Dermed bestemte jeg meg for at det skulle det bli slutt på. Forsøkte å amme på stua, og så legge ham etterpå. Det ble litt skrik og skrål, men etter to kvelder var det greit, og han var like grei å legge som vanlig. Litt gråt må man vel påregne, men det går nok ganske greit for de fleste, tror jeg. Her trøstet og holdt vi ham til han ble rolig, og så la ham tilbake i sengen. Vi visste jo at han var mett. Det var bare vanen som ikke ble fulgt.

På dagtid kan man kanskje ta en tur med vogna om hun liker det?

Skrevet

Vi hadde samme problemet da lillegutt var rundt samme alder. Enten måtte han sovne til puppen eller så måtte jeg bære på han til han sovnet. Vi begynte med faste leggerutiner bare vi.. :

- bade

- lar gutten ligge naken og leke og kose litt på teppet sitt

- på med pysj og nattarunde

- inn på soverommet og synge "kjære gud jeg har det godt"

- legge han ned i sengen sin, sier natta og går ut

Det tar noen dagen å avvende med puppen, så noen skrikenetter må du nok regne med.. Vi lot han skrike i 15 min første natten, 30 min andre natten osv. 5. natten så sovnet han av seg selv. Da hadde han ligget i 45 min og skreket. Nå sovner han av seg selv uten å gi fra seg en lyd! :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...