Gå til innhold

Halloweenfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal la stesønnen min på ti ha halloweenfest for kompisene sine, og trenger gode forslag! Noen ideer til mat, pynt og utkledning?

De skal ha det på annekset, sånn at de får være alene, og vi har en mørk og skummel hage som kan brukes;)

Jeg er ikke så glad i halloween, men strekker meg til dette sånn at vi ikke sender de ut for å skremme livet av naboene som har en snittalder på 90 år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer halloween hvert år da pappan er waliser/keltisk. Sånn gjør vi det: Av pynt henger vi opp edderkoppspinn med edderkopper i( kjøpes på Nille eller bruk bomull og plastdyr), gresskar (fra samme sted eller klipp ut selv) og hekser. Mye kan printes ut fra nettet. Vi serverer mat først, i år blir det flaggermusvinger( eller kyllingvinger da ;)), maisskiver, små bakepoteter og blod( rød saft) og drikke. Etter dette kan de kjøre i seg av godterier, som vi ofte har i en plastbolle på bordet.. Lager også hjerne( sjokolademousse) med passende pynt i små kopper. På slutten får de ofte en kopp kakao eller eple med karamelltrekk med seg hjem. Er jo gjerne litt kaldt på kvelden da. Bruk gjerne gele med slanger og sånt i( dette kutter også litt ned på sukkeret hvis man bruker lightvarianter,he he).

Av leker har vi alltid plukke epler fra vannbalje uten bruk av hender (" gammeldags" men veldig populært), disco og gjett hva( ta en bolle med spaghetti og ha i noen plastinsekter e.l og la de gjette hva det er).

De første årene fikk de kle seg ut, men uten maske da de var små( noen blir jo redde da), men nå som de har begynt på skolen kan få lov.

Første året vårt var det ingen som turte å spise maten!!!!

Da serverte vi avkutta fingre ( del pølser i to og "lim" fast en liten paprikabit som negler på ene enden. Sett de fast i en melon med grillspyd) og blodskutte øyne( hardkok egg. Ta ut det gule og legg i potetmos der hvor det gule var. Ta en paprikabit/oliven e.l. som øyne. Tegn blodårer med ketchup/matfarge). "Det er IKKE pølser" var det vi fikk høre, så har tonet ned maten litt. Dine er jo 10 år så synes sikkert det er gøy...

Ifjor hadde vi latteren fra Thriller( Michael Jackson) på ringeklokka. Kjempegøy, de måtte ut igjen for å ringe på på nytt.

Åh, nå gleder jeg meg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...