ApriIbaby Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Junior, 4 år, har fått så vondt i halsen.... Det kom i går, men er ille i dag. Han er så hoven innvendig i halsen at det høres ut som om han har en potet i munnen når han snakker......(omtrent som når man prøver å si noe hos tannlegen...) Når jeg ser ned der er han knallrød, men ikke noe hvitt å se. Almenntilstanden hans er ganske bra til tross for 39 gr når vi våknet kl 06. Er det vanlig forkjøla vondt i halen ( ikke forkjølet ellers) eller bør vi komme oss til lege for å utelukke halsbetennelse?` Han vil ikke til lege, og jeg heller til å avvente pga almenntilstanden... men er halsen så hoven ved vanlig forkjølahals`?
Espoir Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Det der høres ut som halsbetennelse, med den trukke halsen og forandrede stemmen. Ring lege, han må kanskje ha penicillin (min datter hadde det også for noen uker siden).
ApriIbaby Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2009 Ja, det er den tykke halsen jeg reagerer på..., men samtidig er han liksom i for bra form til å ha halsbetennelse...*gruble* Er CRP elle senkning hadde vært saken :-/
erteposen + 4 Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Mine blir det. Lukter det møkk av munnen er det ofte en infeksjon som kan behandles. For meg høres det ut som en forkjølelse med vond hals, som begge mine var hjemme av for kort tid siden. Det er jo mulig å snakke med legen kanskje?
Espoir Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Det går sikkert fint å se det an litt også, uansett om det er bakterier eller virus, siden allmenntilstanden er ok. God bedring til gutten din.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg hadde tatt ham med (hvis ikke du har dratt allerede). Matilde hadde noe liknende for en stund siden, men normal sekning. Øyvind derimot hadde noe som så ut som det samme med vill senkning og fikk antibiotika for halsbetennelse. Greit å utelukke det siste i alle fall )
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Ta han med. Det er klassisk halsbetennelse å ikke være forkjølet, og allmenntilstanden trenger ikke være dårlig, ihvertfall til å begynne med. Hvis det er streptokokkinfeksjon skal han ha penicillin for å hindre komplikasjoner. Han trenger ikke nødvendigvis ta blodprøve, men evt en penselprøve for å se etter streptokokker. Ønsker han god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå