Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Vi skal ha to faddere til babyen vår som ikke ble døpt selv, og de stod til borgerlig konfirmasjon. Kan disse to fortsatt være faddere for barnet vårt som skal døpes i kirka? Takkker for svar
Vimsetrollet Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg regner med at de kan det, men er de klar over at de må stå i kirka og love å oppdra barnet deres i kristen tro? Jeg står ikke i statskirka selv, og har sagt nei til å være fadder fordi jeg synes ikke det er riktig av meg å love noe jeg ikke kan holde (men det er selvfølgelig opp til hver enkelt å ta den avgjørelsen)
Gjøkeredet③ Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Hei, vi døpte sønnen vår i Mai. To av de fire av fadderene vi hadde valgt var ikke døpt og vi fikk aldri spørsmål om dette heller i det hele tatt.. Fant faktisk ikke ut av at de ikke var det før selve dagen var unnagjort og vel så det, ikke at det brydde oss så veldig.. Så det hadde ihvertfall ikke noe å si her, og vi bor midt i bibelbeltet på sørlandet:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå