Gå til innhold

Et litet rop om hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej! Jag är 15+2 och väntar mitt tredje barn. Har 2 gutter från förr, men har alltid tänkt att det inte skulle spela någon roll vad jag fick denna gången. Det var fel....idag hos gyn. sa han att han såg vad det var, att det var en gutt. Och jag blev besviken. Och jag känner mig så hemsk som blir besviken.

Hur kan graviditeter vara så otroligt annorlunda mot varandra? Alla har sagt till mig att de tror jag väntar en jente, och min sambo har varit bombsäker på det. Därför har jag nog också trott det, och i hemlighet hoppats på det.

Idag behöver jag verkligen positiva ord från andra mammor (eller pappor) med flera gutter och om hur det är. Hur det var när ni fick veta könet osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro. Jeg er ikke helt i samme situasjon, men nesten. Jeg har to jenter fra før, og venter nå barn nummer tre. Var veldig klar til å få jente nummer tre, selv om både far og storesøster håpet litt på en gutt. På UL viste det seg at det var en gutt. Det var da jeg virkelig fant ut at jeg hadde ønsket meg en jente til, men det viktigste var jo at barnet var friskt! Og etter litt tid så ble jeg vant til tanken. Er nå 28+1, og gleder meg veldig til gutten kommer:)

Skrevet

Det er nok vanligere enn man tror, den skuffelsen man kan oppleve. Men jeg tror virkelig at det føles litt verre pga. alle hormonene også :) Gi det litt tid så vil du venne deg til det. Jeg vet om folk som har 4 sønner, noen som har 5 gutter, en annen familie har 5 jenter, jeg selv har 2 søstre. Men jeg føler meg ikke noe fattigere fordi om jeg aldri har opplevd det å ha en bror :)

Dette ordner seg skal du se! Bare gi det litt tid :)

Jeg har gutt fra før, og ønsker meg jente nå. Så jeg har tenkt som så at om det blir gutt denne gangen også så skal jeg trompe på ham kjole en gang likevel, bare for å se ;) Og ta ett bilde ;)

Skrevet

Jeg vet hvordan du føler deg,jeg har 3 gutter og en jente. Når jeg var gravid med siste mann (en gutt) var jeg sikker på at det var en jente (hadde så lyst på en jente til) hadde til og med tatt frem rosa klær :) på ul viste det deg å være en gutt,jeg fikk sjokk fordi jeg hadde så lyst på en jente og at jeg var så sikker på at det var en jente. Som deg følte jeg meg litt "besviken" men i dag ville jeg ikke hatt det anderledes :) :) ser ikke sola for denne lille gutten min :) :) han er helt super :)

dette kommer til å gå så bra :) det viktigste er at ungen er frisk :)

lykke til :)

Skrevet

Tack för fina ord. Jag har både gråtit & skrattat de senaste timarna. Skrattat för att jag ju inser hur tåpelig jag är.

Nu, såhär några timmar efter ul, känns det mycket bättre. Jag tror också att jag fick en chock då jag hade fått höra av "alla" att det måste vara en jente denna gången. Jag har alltid tyckt att det är coolt med tre pojkar och så mycket som jag älskar mina två andra, kan jag med hjärtat inte förstå hur jag kan önska mig något annat eller mer än det. Nu ska jag försöka vara 100% tacksam bara. Jag får väl ta på'n en kjol jag också när han kommer ut om jag tror det känns bättre... ;-)

Men samtidigt..kan jag inte låta bli att tänka lite grann på om gynlegen kanske inte har heeelt rätt .... Jag menar: det HAR ju hänt förr att de sett fel på ul i v 16 ;-)

Men....jag vet nu att när jag kommit över denna första överraskningen helt, kommer jag bli glad oavsett. ♂♂♂

Skrevet

Jeg har 2 jenter og 1 gutt.

Med jentene kastet jeg opp 9 mnd i strekk..

Med gutten var jeg bare småkvalm de 3-4 første mnd, skal på UL på onsdag og alle er bombesikker på gutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...