Gå til innhold

ang. svangerskapskurs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

vi skulle egentlig på svangerskapskurs. hadde meldt oss på hos jordmor!

men vi fikk innkallingen så seint, bare 5 dager før kurset skal være, og min mann er veldi opptatt på kveldstid for tiden, så han kan ikke være med!

må si at det ikke frister veldig, og spesiellt ikke å gå alene! dessuten skal de ha 250kr for det, og vi får ikke omvisning på føden (noe jeg hadde sett mest frem til!)

det jeg lurer på er om dere som har vært på slike kurs mener at det er veldig nyttig/nødvendig å delta på?

jeg tenker kanskje at jeg kan lese meg til det meste, evnt samtale med jordmor!

jeg er førstegangsfødende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svskapskurs er vel kanskje mest nyttig for far i grunnen, så hvis han ikke kan være med kan du godt stå over. Ta det heller opp med jordmor og ta med mannen på neste kontroll i stedet. Like greit det altså. Man kan lese seg til alt på nettet. Jeg er ikke så veldig begeistret for de fødselsforberedende kursene fordi det er bare fokus på fødsel og lite på barseltia. Og som regel så er det barseltia og amming som skaper tusen spørsmål etterpå.

Skrevet

Vi skal ikke på svangerskapskurs. Jeg har fått lånt film om fødsel og om amming av jordmor. De er lærerrike, anbefaler deg de, hvis du ikke har sett de. Også har jeg fått ei bok av henne om amming. Leser også en fin liten bok som heter fødselsboken. Tror jeg leser meg fram til det meste der, så fødselen skal nok gå greit. Også snakker jeg med jordmor om fødsel på hver kontroll.

Lykke til:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...