Gå til innhold

De ringte fra barnehagen nå nettopp og sa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at vi må hente barna før kl 12.30 pga at varmen inne ikke fungerer.

Det var kaldt der i morges når vi leverte, men vi kledde bare på barna så det gikk greit. Det jeg ikke skjønner er, hvorfor kan de ikke bare kle på barna å gå ut? De bruker jo å være ute etter lunsk uansett!

Det kan godt hende det finnes regler for dette, men når de likevel bruker å være ute så skjønner jeg ikke at det skulle ha noe å si at varmen inne ikke fungerer?!? Det er jo ikke bare bare å måtte gå fra jobb heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig de så en gyllend mulighet her ja....;) jobber i barnehage selv,jeg har ikke vært oppe i situasjonen,men har aldri hørt at det er regel for det..

Skrevet

Dette handler også om de voksnes arbeidsmiljø. Å stå inne og lage mat eller skifte bleier i 11-12 grader er ikke greit. Tror du ikke jobben din også ville ha stengt om varmen ikke virket?

Det er regler for slikt.

Skrevet

Er alle barna ute etter lunsj? Og hele tiden frem til de blir hentet?

I "vår" barnehage er det tre avdelinger og de bytter gjerne litt på å være ute, pluss at de gjerne spiser frukt inne rundt 2-halv 3 og skifter bleier i fleng.

Kan skjønne at det blir vanskelig for både store og små oog MÅTTE være ute når ikke varmen fungerer.

Hadde tatt det som en deilig halv-dag, jeg. Arbeidsgiver har nok forståelse for det, skal du se:-)

Skrevet

Jeg ser den, og skjønner den delen. Men da hadde jeg heller skjønt det om de hadde stengt nå allerede, ikke når de egentlig er ute uansett?

Skrevet

Jeg har stengt barnhagen jeg var styrer i da varmeanlegget røyk over ei helg. Vi hadde 7-8 grader inne, vannrøra hadde frosset og det generøse tilbudet fra kommunen om at vi kunne låne 3 (!) vifteovner ( til en femavdelings barnehage) var alt vi hadde. Da sendte vi barna hjem, og de ansatte samlet seg hos hverandre og brukte dagen på planer, evalueringer og annet. Jeg satt på kontoret i vinterdress, ull, og lue og snakket med kommunen og håndtverkere og flyttet vifter for å tine vannrøra. Om det er noen lov som slår fast at man kan gjøre det vet jeg ikke, men det var ingen foreldre som motsatte seg det når de hørte hvor kaldt det var og at vi var uten vann.

Om du synes dette er helt feil, så kan du jo ta det opp med kommunen og høre hva de sier om saken.

Skrevet

Det fins regler for dette. Er det en innetemp. på 15 grader eller mindre så skal skoler og barnehager stenges

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...