Gå til innhold

Noen som har katt? Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg har så utrolig lyst på kattepus, og har lov av huseieren å ha katt her.

Så, jeg lurer litt. Noen år siden vi hadde katt sist, så jeg lurer på deres erfaringer. Barn og katt? Allergier? Priser på alt av sterilisering, kasterering, p-piller til hunnkatt?

Jeg tror det må bli en hunnkatt, siden jeg vil ha noe jeg kan kalle "jenta mi", haha. Og da lurer jeg litt på hvordan det er med p-piller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. :)

Katter er søte husdyr, men er desverre mange som er allergiske, så du burde faktisk teste barnet ditt hos legen om det er allergisk eller ikke først, for det er ikke alltid like lett å kvitte seg med en katt etterhvert.

Har du veldig lyst på hunnkatt og du er 100% sikker på at du ikke vil ha unger på henne, så vil jeg råde deg til å sterilisere henne, fordi p-piller ikke er bra i lengden, og like dyrt etterhvert.

Sterilisering på hunnkatt kan koste alt ifra 1000-2500 kr, så du burde høre på pris med flere dyrleger der du bor, om du har mulighet til det:)

Håper dette hjalp deg bittelitt hvertfall! ;)

Skrevet

Vi har en Maine Coon hannkatt som er verdens snilleste med babyen. Vi tok alle forhåndsregler da vi fikk babyen, men trengte ikke å bekymre oss i det hele tatt. Dette er en rasekatt der vi vet stamtavla langt tilbake og kjenner derfor litt til lynnet og temperamentet. Han har vært helt super med gutten. Gutten vår og katten kommer til å bli beste venner!! Katten er innekatt.

Når det gjelder allergier, kan man aldri være sikker. Hva om du tar barnet med til noen med katt? En venninne av meg har to barn som egentlig er veldig allergiske, men hjemme hos oss gikk det veldig bra. Det er huden på katten man er allergisk mot, ikke pelsen.

Kastrering av hannkatt er ca 800,- dyrere med hunnkatt. P-piller vet jeg ikke, men anbefaler på det sterkeste sterilisering. Det er altfor mange katter der ute, dessuten kan hunnkatter få kreft av p-piller.

I tillegg kommer vaksinering hvert år ca 500,-

Vi har forsikring som koster ca 1000,- hvert år.

Så kommer mat osv da...

Lykke til med valget!!

Sjekk ut Maine Coon..... bedre puselusk finnes ikke ;-) Her er bilde av vår storing!

http://www.nblackmail.com/

Gjest Morn du
Skrevet

Åhh, det var en skjønn katt:)

Ellers vil jeg si at det aller aller beste er å sterilisere hunnkatten. Det er så mange katter som MÅ gis bort, ellers blir de avlivet. Det er også mange katter som går for lut og kaldt vann, uten hjem. P-piller er en risk, mtp kreft og også at de stikker av når p-pillen skal gis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...