Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Bare lurer. Dersom dere har valgt et navn dere selv synes er kjempefint, velger dere det da bort dersom andre sier at de ikke liker det? Har lagt merke til at her inne er det veldig lett å få negative og til dels frekke kommentarer når man spør om meninger på et navn.. Jeg spurte om meninger her om dagen, og merket selv at jeg ble i tvil selv om navnet ikke er uvanlig og jeg elsker det!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Langt flere burde skifte navnevalg på ungene. Utrolig mange stygge navn ute å går
erteposen + 4 Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Her inne tar jeg det ofte som en bekreftelse på at jeg skal velge navnet:) Da jeg diskuterte tvillingnavn oppdaget jeg vel at de jeg forventet skulle like navnene gjorde det, og de som jeg ikke deler smak med på flere felt likte de ikke. Jeg tror ofte at de nye navnene som har vært lite brukt i Norge og hjemmesnekra navn får mange til å tenke. En blir liksom kreativ samtidig, og tror en velger noe unikt. Da fungerer i alle fall dib på en god måte.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Nei,det gjør vi da overhode ikke!!! Vær sin smak,sånn er det bare.
Gjest ~Gravida~ har født. Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Nei,det kunne ikke ha falt meg inn. Smaken er som baken...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Nei. Men jeg legger ikke ut navnene her da. Huff, ellers takk!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Nei absolut ikke, jeg driter bokstavlig talt i hva andre som ikke har noe de skulle si sier. Så lenge jeg og bf liker navnet vi har valgt så er vel det bra, vi døper jo ikke ungen vår noe vi ikke liker. Godt smaken er som baken, jeg har fått høre at jeg har sær smak av navn. Javel, jeg vil ikke ungen min skal hete det samme som 5 andre i klassen sin da den tid kommer.
Dunder Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Mener du bare på dib eller sånn generellt? Jeg synes faktisk det er greit å høre litt på hva andre tenker om navnet. Det er faktisk ikke DU som skal ha nvanet, men barnet. Hvis du synes "Concuellariella" er et nydelig navn, så må du gjerne døpe deg selv det uavhengig av hva andre mener. Men det er BARNET ditt som skal hete det. Vi eier ikke barna våre, vi har de bare til låns. Da synes jeg det er litt respektløst å gi et barn et navn som 99% av befolkningen kommer til å rynke på nesa av.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Ikke pga at de ikke liker det, men hvis de kommer med gode argumenter vil vi ta det med i betraktning.
Gjest losen Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Nei. Vi møtte stor motstand med valget for gutten vår. Neste gang så bare informerte vi hva barnet skulle hete. Og da var det jo bestemt så da måtte alle bare si ÅÅÅÅÅÅÅÅ, så fint navn. Pø, sikkert ikke alle mente det, men vi syntes det var fint. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Nei ikke dersom dette er et ganske vanlig navn. Hadde kanskje hørt litt på andres meninger dersom det er kjempespesielt og nesten ingen hadde hørt om det før!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #12 Skrevet 12. oktober 2009 har selv ett spesielt navn, ingen som har hørt det før og veldig få som klarer å si det riktig første gang de ser det.Syntes selv navnet mitt ikke burde være så vanskelig å uttale og si, men det er det med det uvante da ) Nå som jeg er voksen, så går det helt fint. Men da jeg var liten var det ikke morro å bli kalt for du av læreren. De sa ikke navnet mitt før det var gått lang tid. Følte at ingen av de voksene visste hvem jeg var, fordi de aldri sa navnet mitt. Nå som jeg er voksen så bryr jeg meg ikke så mye om det, hører også folk si navnet mitt feil, men så lenge jeg skjønner at det er meg de mener, så er det helt greit. Er det folk jeg skal ha mye kontakt med, så retter jeg på dem. Er det ikke det, så bryr jeg meg ikke. Men kommer selv til å velge vanlige navn på mine barn. For det er ikke alltid bare bare å være barn med ett uvanlig navn.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #13 Skrevet 12. oktober 2009 Nei jeg har ikke endret navnet noen gang, men var fryktelig i tvil en liten stund. Jeg kom til at smaken er som baken, er mange navn jeg ikke liker å.. men jeg sier det faktisk ikke jeg da.. synes det er slemt å si at jeg hater navnet liksom..
VåreSøteSmå Skrevet 12. oktober 2009 #14 Skrevet 12. oktober 2009 Nei, bruker de navnene vi selv synes er fine.Hva andre måtte mene bryr vi oss ikke om.Alle har forskjellig smak.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #15 Skrevet 12. oktober 2009 Nei. I alle tilfelle, dersom man skulle finne et navn som alle likte så hadde vel barna forblitt navnløse.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #16 Skrevet 12. oktober 2009 Vi hadde bestemt oss for Alexander, men ente opp med Sander siden storesøster sa til meg at han kom bare til å bli kaldt Alex. Noe jeg angret på i en liten periode.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #17 Skrevet 12. oktober 2009 Tja, måtte bøye av for barnefaren jeg da. Hans forslag som vant frem. Folk rynket på nesen av det han ville kalle ungen, men når de hørte mitt forslag falt alle (utenom to) for hans forslag likevel...snodig det der. De som reagerer mest på mine barns navn eller navn de selv oppfatter som rare/stygge har ofte navn på sine barn som jeg ikke liker. Det kunne likevel ikke falle meg inn å si det til hverken barn eller foreldre. Utrolig hvor raskt man venner seg til navn når man begynner å bruke navnet. I et samfunn som henter inspirasjon og mennesker fra mange kulturer synes jeg det er flott at personnavnene gjenspeiler mangfoldet. Dersom folk ikke skulle kalle barna ting jeg ikke liker hadde det blitt temmelig kjedelig i lengden. I min verden er det litt unødvendig at 4 jenter og 5 gutter i en klasse på 23 heter det samme til fornavn. Men det er nu min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå