Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg? Neida, slett ikke. Nå har vi hatt vognen i hus nesten en måned, og i dag sendte jeg avgårde bestillng på seng (Vi bestiller fra England, sparte MYE på det.) Har stort sett bestemt oss for bilsete og, men vi venter enda litt, for maxi cosi driver å introduserer en ny modell akkurat nå.

Kjenner at jeg synes det er herlig å være nesten ferdig med de store tingene. Selv om jeg bare er i uke 20.

Alle de små tingene har vi ikke engang begynt å tenke på. Har ikke kjøpt et eneste klesplagg enda, og vi trenger alt.

Noen andre enn meg som og har gått litt berserk? Eller er dere fornuftige og venter litt lengere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så absolutt ikke som deg. Har ikke handlet noen store ting i det hele tatt..

Haha hvem prøver jeg egentlig å lure. Har sittet å klødd i fingrene etter å handle vogn siden testen viste to streker.

Til torsdag er det UL og da er miss shoppaholic igang... kan nesten ikke vente :-)

Skrevet

Hehe.. Vi har avtalt å vente til etter ordinær UL før vi begynner å handle noe, så jeg har ikke kjøpt så mye som en liten body en gang! Kjenner at jeg yrer etter å begynne!!!! Men i og med at vi begge er studenter og ikke har allverdens med penger har jeg på en måte lyst til å jobbe litt ekstra og spare opp noen kroner de neste to månedene slik at jeg virkelig kan handle det jeg har lyst på til den lille, når jeg først setter i gang. Vi er så heldige at vi får spandert både barnevogn og et par andre større ting fra våre foreldre, så der tror jeg vi kan velge mer eller mindre det vi har lyst på. Herlig! :) P.s. Jeg har alle rede ryddet skapplass til babyklær, så inne på soverommet har vi et helt tomt skap stående, klar til å fylles opp! Dessuten henger det en liste på oppslagstavle med hver eneste lille ting vi skal kjøpe før babyen kommer, så nå er det ikke lenge til jeg drar ned den lista og setter i gang!!

Skrevet

har kjøpt inn en del nøytrale klær, men ska ikke handle mer før etter ul i morgen :D er 19+0 i morgen!!

hvor bestilte du senga i fra??

Skrevet

Vi har handlet så og si alt vi trenger av klær til lillegutt, men ingenting annet. Er 26+3 idag. GLEDER MEG! :D

Skrevet

kjøpte vogn i uke 14 jeg:) er ikke sånn som venter med å kjøpe i tilfelle noe skulle skje. så har de største tinga i hus, men mangler nok en del ennå.

Skrevet

luva* Vet du om Maxi Cosi sin nye modell kommer ut før jul?

Skrevet

Vet ikke helt når denne modellen kommer i Norge. Den har allerde vært i butikkene her i Sveits i et par måneder (Men i følge websidene). Det nye setet virker mer forseggjort, men det ligner veldig på den som allerde finnes. Lukke mekanismen er muligens blitt bedre. Det store salgsargumentet virker å være at man kan gjenbruke basen til neste stol og, men siden den neste stolen til maxi cosi er forovervendt er det ikke interessant for oss.

Så egentlig venter jeg på at den nye stolen skal bli testet før vi endelig bestemmer oss. Cabrio Fix er jo et sete som har funtes en stund, og som har fått veldig gode kritikker, så det nye setet skal ha minst like gode kritikker om vi skal kjøpe det.

Skrevet

Bestillte fra Lullabys http://www.lullabys.co.uk/. De hadde tilbud på Stokke sin seng, så vi sparte 20 - 30 % sammenlignet med å kjøpe den her. Det er visst fremdeles finanskrise i England, så det virker som om de opererer med veldig mye tilbud for tiden.

Har ikke fått vite hvor mye de skal ha i frakt enda, så jeg skal vente med å feire for hardt;)

Skrevet

På en måte så høres du mye mer organisert ut enn meg i alle fall _Amanda_, for her går det i innfallsmetoden. Det finnes ikke en eneste liste, kanksje jeg skal lage en :D

Og det første som må på den listen er en komode til barneklær...

Skrevet

Luva*: Ja, du har nok rett i at jeg går ganske systematisk til verks, med det meste i grunn. Hehe. Liker å føle at jeg har oversikt/kontroll over det som ligger foran meg. Brukte den utstyrslisten som ligger her inne på BIM som utgangspunkt for min egen liste, og så fjernet jeg/la til det jeg følte var overflødig/manglet. Har ingen barn fra før, så det er kanskje mer nødvendig med en slik liste for meg som ikke helt klarer å tenke meg til alt jeg trenger på egenhånd. Mange ting der som feks gulpekluter eller neglesaks som jeg ikke ville tenkt på selv. Men, men... Butikkene holder jo åpent ETTER fødselen også, så noen ting er det jo ikke så farlig om man glemmer heller. Hihi.

Skrevet

Jeg har handlet noe brukte nøytrale klær fra Finn, og står på tampen til å kjøpe noen andre brukte ting (seng, vippestol, høystol osv) fra ei venninne. Har heldigvis for lommeboken min ikke noe imot å handle brukte ting. Kommer nok til å kjøpe en del nye klær etter UL dersom vi ser kjønnet.

Syns igrunn det er lurt å starte rundt denne tiden å handle store ting jeg, da sprer man utgiftene over et større tidsrom sånn at ikke man er så skrapa helt på slutten.

Skrevet

Jeg er vel egentlig ganske handlegal, men etter ultralyd i dag viser det seg at vi venter enda en jente, så da har jeg dessverre det meste.. Noe nytt blir det vel, men sparer lommeboken litt i forhold til forrige gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...