Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Tror du på Gud, gjenferd eller engler? Eller kanskje noe helt annet? Jeg er litt nysgjerrig siden så mange erklærer at Gud er død. Jeg er ateist, men ser at mange bare har byttet ut Gud med et annet fenomen. Jeg påberoper meg ikke å ha funnet sanheten og er nysgjerrig på hva dere tror og hva dere forteller barn deres.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg tror at mennesket er en ond skapning som trenger Jesus. Ondskapen er stor i verden.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg tror på det jeg kan se og det som vitenskapelig kan bevises.Og så tror jeg på egenskaper som empati, godhet, glede, sinne, anger og samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Det var jammen et godt spørsmål, du!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Tror på en gudommelighet - som er kun god - vi har mange liv som vi skal igjennom og vi har en eller mange prøvelser gjennom hvert liv. - Det er meningen vi skal oppnå en slags høyere forståelse av dette universet og oppnå mer innsikt og bli mer "hel og fullkommen" som sjel. Jesus var en kul fyr han, men ikke Guds sønn mer enn noe annet menneske er. Ånder er absolutt rundt oss hele tiden og passer på litt og følger med - det er gjerne slektinger vi har hatt som har forlatt oss.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på jeg. Er buddist, så jeg tror på gjenfødsel. Men samtidig tror jeg litt på Gud, fordi jeg hadde kristendom da jeg gikk på skolen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg tror at Jesus har levd, men han var en slags datidens Moder Theresa. Tror ikke at gud finnes. Tror på gjenferd... Tror på "engler", tror dette er personer som vi tidligere har kjent som er døde og som nå passer på oss. Altså englevakt er personer som passer på og hindrer ulykken på en måte.. Tror på et liv etter døden. Orker rett og slett ikke tanken på at vi bare skal råtne vekk... Dette er min egen mening. Har ingen religion, men har likevel en tro :-)
Miss Misantrop Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror på Gud Fader, den allmektige, himmelens og jordens skaper. Jeg tror på Jesus Kristus, Guds enbårne Sønn, vår Herre, som ble unnfanget ved Den Hellige Ånd, født av jomfru Maria, pint under Pontius Pilatus, korsfestet, død og begravet, fór ned til dødsriket, stod opp fra de døde tredje dag, fór opp til himmelen, sitter ved Guds, den allmektige Faders høyre hånd, skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde. Jeg tror på Den Hellige Ånd, en hellig, allmenn kirke, de helliges samfunn, syndenes forlatelse, legemets oppstandelse og det evige liv. Amen.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror på Jesus, og ellers kan jeg samstemme i trosbekjennelsen sammen med Miss Misantrop.
Zoolander Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Her i gården satser vi på fysikkens lover. De har gitt oss svaret på mye nyttig.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Min farmor, omtrent nøyaktig 10 år etter sin død, strøk meg på armene og sa at det var så godt å se meg igjen!! (så hu ikke, men kjente noe(n) strøk meg på armene, opp og ned. Og at det var som om jeg hørte hu inni huet mitt...hehe...kokko!) Og etter det har det vært masse "morro" her! Ting som forsvinner, én lysetake i vinduet dingler mens den ene henger rett opp og ned, rett ved siden av! Hadde en samling med bilder på kommoden (takkekort fra dåp, bryllup, julekort o.s.v.), og plutselig så begynte det ene kortet og bevege på seg..alle andre sto helt i ro..inkl. de som sto omtrent samme sted som dette kortet... Prøvd å bortforklare med trekk o.l. men....da burde liksom ikke bare én av de tingene bevega på seg! Hadde dere sett det selv, hadde dere måtta gni dere i øynene! Hehe.... Så, jeg tror på "spøkelser". Og for at de skal finnes, så må det nødvendigvis finnes noe på andre siden....men så mye lengre enn dét har jeg ikke tenkt faktisk! ....og mens jeg sitter å skriver dette, så skrur tv'n seg på, og det går ikke an å slå den av...må dra ut kontakten!! ...nei.....jeg kødder ikke!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #12 Skrevet 12. oktober 2009 Hohohoho... kokko! Nå fikk jeg meg en god latter, tror jeg er litt overtrøtt! Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord, som f.eks ånder/spøkelser, veiledere, osv... men ikke på eventyrboka, Bibelen. Er litt fasinert over mange "synske" personer, som Lisa W, Gro Helen og Deborah B... Høres litt spennende ut det kurset hun sistnevnte holder. Noen her inne som har vært på det?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #13 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror på liv etter døden, spøkelser/engler, at det er mye mellom himmel og jord som ikke lar seg forklare, at vi er her for en grunn, men vet ikke helt hva. Ja alt egentlig som kan forklare at vi blir født og bruker 80-90 år til å tilegne oss all mulig kunnskap. Kan bare ikke tro at det ikke er til noen nytte! Jeg har alltid vært misunnelig på de som genuint tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men mest fordi de har "svar" på en del ting og muligheten til å dytte ansvar, sorger og det uforklarlige over på noen/noe andre/annet. Jeg tror at om religionen er buddisme, islam eller kristendommen, så har det den samme hensikte. Menneskes behov for å føle at det er noe større en oss, håp og tro. Min "religion" er vel en god blanding av det beste i forskjellige religionene. Altså jeg forbeholder meg retten til å si jeg er troende, men har på et vis lagd min egen "religion" som passer de tingene jeg tror på, men har til gode å "skylde på" eller avskrive ansvaret for feil og mangler på noe annet enn meg selv ;-). Jeg tror på menneskes evner og styrker til å ta tak i ting, tilegne seg kunnskap og mulighet til å snu hva som kan være et helvete på jord til det aller beste. Jeg tror på kjærlighet som det aller sterkeste våpen og forståelse, kunnskap og tolleranse som en tett etterfølger.
FerdigFødaForAlltid Skrevet 12. oktober 2009 #16 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror på vitenskapen. Og meg selv.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #17 Skrevet 12. oktober 2009 jeg tror på ånder, engler og kjærlighet =) Jeg er veldig åpen og har alltid vært det. Kjent, hørt og sett ånder(gjenferd), Vet at det er mer mellom himmel og jord enn det alle kan se. Også mener jeg at kjærlighet er den største energien av alt. Tror også på at man har hatt flere liv ) Vet veldig godt at ikke alle tror det samme som meg, men når vi dør så finner vi ut hvem av oss som hadde rett ;o) Enten de som tror på det jeg tror på, de som ikke tror på noe,de kristene, muslimer osv )
Lilleleen Skrevet 12. oktober 2009 #18 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har vært på kurs med Deborah Borgen =) men det er noen år siden. Det var veldig artig, så kan anbefale det =)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #19 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror på skytsengler, og energi. Tilhører ingen religion.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #20 Skrevet 12. oktober 2009 er selv vokst opp som ateist.. nå står jeg for menneskets frie sjel, og karisma :-)
Tigerpote Skrevet 12. oktober 2009 #21 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det vitenskapen kan forklare.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #22 Skrevet 12. oktober 2009 Ikke en dritt. Hardbarket ateist, og stolt av det Religion er opium for folket.
Pysjen Skrevet 12. oktober 2009 #23 Skrevet 12. oktober 2009 Der min viten stopper begynner jeg ikke å tro. Men må vel innrømme at jeg i mange år prøvde å tro på nissen men det gikk over;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå