Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Mistet i MA denne uken, var da 8+4. Har ikke fortalt at han skulle bli storebror, men det er mye mulig han har skjønt noe selv ettersom han har overtatt pc`n min mens BIM sto åpen, og det ligger pakker med graviditetstester i skapet. Jeg har vært mye kvalm og irritabel i svangerskapet, og er litt nedfor nå. Sykemeldt en uke. Bør jeg fortelle ham hva som har skjedd?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Han er 14, tror ikke han har tenkt over at du har BIM oppe. Jeg hadde ikke sagt noe
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Å ja så klart!!! Jeg ville fotalt det til mine barn, og de er 5 og 9!! Bedre at du sier det som det er , enn han skal gå rundt å lure, husk de forstår mer enn du tror, og det er jo en del av livet;O) Hilsen førskolelærer!!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg ville absolutt fortalt det til så store barn. Han ser det jo på deg, tro det eller ei, at noe har skjedd!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Ja,jeg ville fortalt ham det,uten tvil. Har han antenner så har han skjønt at noe ikke er helt i orden... Lykke til, og ikke minst *klappe på* Lykke til neste forsøk
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 En så stor unge bør få vite det, og han tåler også å høre at dette er både trist og slitsomt for deg, og at det er derfor du ikke har vært i form eller helt i humør i det siste. Vær ærlig.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Tusen takk for gode svar:-) Jeg føler veldig for å si det selv, men pappaen hans synes ikke det skal sies... Jeg synes det er viktig at han får vite hvorfor jeg ikke er helt meg selv, og at han på et vis får delta i det som faktisk opptar oss om dagen. Det er en del av livet, og jeg innbiller meg at han vil ha godt av det med tanke på utvikling empati og livserfaring generelt. Andre som mener noe? HI
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Enig med de andre her og jeg ville fortalt det. Han er stor nok til å få vite og han burde ikke bli holdt utenfor ting som skjer i familien han er en del av. Fortell ham og la ham ta del i også denne delen av livet.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Et argument som gjør at jeg holder litt tilbake er at han da får vite at det er flere søsken under planlegging...og det er kanskje ikke nødvendig? Han har en lillebror fra før, samt at pappaen hans venter sin nr. 2 snart. Kanskje det blir litt mye å ta stilling til? HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 Hvis det er mye å ta stilling til, er det vel mye å utsette han for, da! Tenk over det. HVis du er villig til å "utsette" han for flere søsken, bør du ha ballene til å kunne fortelle om en ma. Her i huset er det en selvfølge med ærlighet. Du kan ikke kreve det av barna dine hvis du ikke bidrar med det samme selv!
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 Typisk fedre å skulle legge lokk på utrivelige ting, men livet blir ikke bedre med hemmeligheter. Min svigermor fortalte meg om en spontanabort hun hadde før mannen min ble født -. Det viser seg at han og hans søsken ikke visste det, hun hadde ikke snakket om det på 40 år! Det syns jeg er på grensen til å tabubelegge de naturlige ting i livet, som kan skje selv om man ikke ønsker det. Ungene kan godt vite, litt etter litt, at alt ikke går på skinner, og at de voksne også har sorger og gleder.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Ballene avhenger av om jeg vil gå i mot pappaen hans her. Å ta stilling til at "nå prøver de å få unger" er noe helt annet enn å ta stilling til at "jeg skal få en lillesøster eller lillebror" Mener ihvertfall jeg. HI:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå