Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Hvor mange grader er det når det er feber på en baby? Hvordan måle? Er så redd for å stikke den for langt inn i rumpen på babyen, hva er nok?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Kan man ikke måle i øret på babyer?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Det er nok nå den tynneste delen er innenfor åpningen. Bare du ikke ser metalldelen, så er det greit:) Smør gjerne med babyolje eller vaselin først, så er det ikke vondt:) En nyfødt skal ikke ha feber. Da skal en uansett kontakte lege. Og her er det snakk om 38 grader og over. Litt eldre babyer(over ca 6 mnd) kan ha ganske høy feber uten at det er farlig:) Over 38-38,5 er feber.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 38+ er feber? Takk for svar. Har ikke termometer til øret, kun til rumpen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Ifølge de på sykehuset, får man faktisk den sikreste temp på barn når man måler i rumpa.. Ble faktisk frarådd å måle i øret, for om ungen f.eks har ørebetennelse kan det slå totalt feil ut på tempen....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 De selger ett fint termomerter på apoteket. Det er beregnet på baby å kan ikke stikkes for langt inn.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Stikk den bare sånn en cm inn i rompen til baby. Den beste måten å måle tempen på! Må til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå