Gå til innhold

Feber og temp på baby?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange grader er det når det er feber på en baby? Hvordan måle? Er så redd for å stikke den for langt inn i rumpen på babyen, hva er nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke måle i øret på babyer?

Skrevet

Det er nok nå den tynneste delen er innenfor åpningen. Bare du ikke ser metalldelen, så er det greit:) Smør gjerne med babyolje eller vaselin først, så er det ikke vondt:)

 

En nyfødt skal ikke ha feber. Da skal en uansett kontakte lege. Og her er det snakk om 38 grader og over. Litt eldre babyer(over ca 6 mnd) kan ha ganske høy feber uten at det er farlig:) Over 38-38,5 er feber.

Skrevet

38+ er feber? Takk for svar. Har ikke termometer til øret, kun til rumpen.

Skrevet

Ifølge de på sykehuset, får man faktisk den sikreste temp på barn når man måler i rumpa..

Ble faktisk frarådd å måle i øret, for om ungen f.eks har ørebetennelse kan det slå totalt feil ut på tempen....

Skrevet

De selger ett fint termomerter på apoteket. Det er beregnet på baby å kan ikke stikkes for langt inn.

Skrevet

Stikk den bare sånn en cm inn i rompen til baby. Den beste måten å måle tempen på! Må til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...