Gå til innhold

Vintervotter til 1 1/2-2 åring? Hvilke sitter bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo kjøpe inn noen gode vintervotter nå.. I fjor hadde vi ReimaTec, litt korte votter med glidelås for å få de lett på. Men de var stort sett litt for store i sesongen og gled bare av.

Har lyst til å finne noen som er lange, som går oppover armen et stykke, og som har stramming ved håndrista. I tillegg skal de jo selvsagt være varme og tåle mye fukt.

Noen som har noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker troll til gutten min og har brukt til jentene mange år. De er langt oppover armen, glidelår og sitter godt! Fòret med ull og vindtette og vannavvisende. Veldig fornøyd med de- særlig til de minste da de ikke er tykke og klumpete- de er jo ikke så glad i votter som de ikke får brukt hendene i de små....

Til de større barna (3 år+ ) er jeg veldig fornøyd med reima tec votter. De syns jeg blir for tykke og klumpete til de små igjen.

Har vært innom en del votte-merker opp igjenom årene bla hestra, HM og skogstad og div andre merker, men troll og reima er best syns nå jeg...

Skrevet

Hestra! Uten tvil! Og vi har maaange par billige og dyre votter liggende...

Skrevet

Hvor selger de Hestra votter da?? Og hva koster de?

Skrevet

Hetsra har de på div sportsbutikker hvertfall. De ligger vel på en 3-400 mener jeg på, men pass på da å kjøpe noen som går høyt opp på armen hvis du velger Hestra- de har forskjellige typer..

Skrevet

Hestra primaloff (babytypen)

Den er desverre ikke lang, men sitter som et skudd.

Lett å få tommelen på plass. Lett å bruke handen med den på. Som å spade feks. Eller bruke skistaver.

Den er varm, litt tykk og det skal mektig mye vann til før det går gjennom votten.

Mitt beste vottetriks er at vi tar på votten før dressen. Da sitter den fast! Helt fast ;)

Den er noe dyr. 249kr betalte jeg i fjor.

Vi prøvde flere votter før den, men ingenting funka noe særlig. De ble store/lange, vanskelig å få på, ikke varme nok osv......

Pia vår var 1,5år da vi kjøpte de,. Vi kjøpte str 1år. Hun kan bruke de i år også. Kjøpte to sett, et til å ha hjemme og et til bhg.

Alt annet var desverre (dyre) bomkjøp.

Vi prøvde troll sine også. De er gode med den lange glidelåsen (grei å få på), langt skaft og ullfor. Men hun klarte ikke å leke med dem.

Etter mitt syn er barn mer en nok hemmet med all vintertøyet som det er! ;)

Skrevet

Da må jeg prøve de!:) 250 kr er ikke SÅ ille da. Men 3-400 kr er jo sinnsykt?? men men..

Skrevet

Jeg kjøpte forresten vottene på nett.

En sportside jeg ble tipset om her inne.

Noen som husker.

G-sport har dem også. Men de var noe dyrere.

Skrevet

babytypen til hestra koster 199 kr på g-sport :)

Skrevet

Men skal jeg ha babytypen? Gutten min er 15 mnd og litt stor for alderen.

Skrevet

regner med det..kaller det babytypen når det er glidelås jeg..den går opp til str 3 år da..

Skrevet

Den starter først på 1år også.

Tipper det blir kalt "babytypen" for å klare resten av remsen oppover ;)

Skrevet

Denne Hestra-votten dere mener regner jeg med? http://www.gsport.no/Produkt/265742(BC_2)/hestra-baby-zip-primaloft-vott-barn/

Skal ta en runde og se til uka. Tenkte meg at ReimaTec eller Troll er bra ja. Mulig jeg prøver ut to par også, må kanskje ha et par i bytte om de skulle bli bløte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...