Anettemor82 Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Det er det andre barnet jeg har så jeg burde jo huske tilbake, men den gang ei! Føler jeg ikke gjør annet enn å amme for tiden. Eller har han bare enormt suttebehov? på natten vil han helst ligge inntil meg hele natten og da får ikke jeg sove og får vondt i ryggen. Hvordan var deres barn? Noen råd og tips om hvordan få en bedre dags- og nattrutine før vi blir utslitt allerede....?
Pølsa Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 En 4 dager gammel baby vil ha mat ofte, gjerne "hele tiden". Her i huset har denne perioden vart i 4-6 uker hver gang (har fire barn). Etter 6 uker blir det mer rytme og lenger mellom hver amming, men fortsatt må du nok regne med perioder hvor han vil ha mat veldig ofte. Lykke til!
ifie Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Han har ligget i magen i ni mnd, det er nok litt tidlig å kreve at han skal ligge helt alene - kald og ensom! Han vil sikkert ha mat hele tiden enda en stund også. Ikke så mye trøst i dette innlegget, men rutinene kommer etterhvert! Miniskatten vår er 6 uker, og har enda ingen faste rutiner. Ikke som jeg har oppdaget, hvertfal. Han spiser litt mer sjelden nå enn i starten, men syns fortsatt det er best å ligge inntil meg og sove. Prøv å nyt det! Prøv!
Itsrejk Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 At han vil ha mat hele tida er med på å få igang melkeproduksjonen skikkelig. I tillegg handler det jo om at fysisk nærhet gir trygghet, som andre har påpekt. Etter at han har bodd inni deg i ni måneder er jo du ensbetydende med trygghet for ham. Hvis han har god sugeteknikk og melkeproduksjonen er i gang kan du jo prøve å gi ham smokk? Min fikk smokk da han var fire-fem dager gammel, for at han ikke skulle bruke meg som smokk. Han fikk selvfølgelig masse kos og nærhet likevel. De første ukene av babyens liv er unntakstilstand. Rutiner får dere når det har gått noen uker/måneder.
Anettemor82 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2009 Denne natten gikk det mye bedre. var amming hver andre time, men etter at han hadde spist lå han fint i kurven sin etterpå. Jeg synes jo det er veldig koselig å ha ham inntil meg, men er redd at han skal falle ut eller at mannen min legger seg oppå han så jeg ligger veldig spent når han ligger med oss. Melkeproduksjonen er absolutt kommet i gang! jeg går med konstant spreng så det er masse melk. Prøvde smokk igår kveld og det hjalp litt, men den detter jo fort ut da dessverre. Tusen takk for "rådene". Det går seg nok til etterhvert ja Fikk hvertfall sove veldig godt i natt så da er jeg mer rustet for mindre søvn neste natt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå