Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Du har en 4 litersbeholder, og en 3 litersbeholder - Hvordan få 2 liter ved å bare bruke disse to målene. Måtte gruble litt - men jeg ser at ingen av gruppene har fått det til - (selv om den ene av gruppene, ifølge Christer, fikk det til, men det gjorde de altså ikke) Noen her inne som har lyst å forsøke seg:)? (Er så mange med IQ på 130+ her inne, så venter mange svar;))
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Du tar vann i 3 litersbeholderen og fyller i den med 4. Så fyller du den med 3 igjen helt og fyller resten av den med 4 (som da har 3 liter fra før av, altså går bare 1 liter i neste gang), så står du igjen med 2 liter!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Bare moro med sånt! Men hva hvis man har en med 3 liters og en med 5 liters dunk, men skal ha eksakt 4 liter med vann?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Får jeg lov å ha med et ekstra kar som jeg kan fylle i? (hvis ikke må jeg ha litt mer tid;))
Mamma mjaua Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 du fyller den med 3 liter og heller oppi den med 5. så fyller den med 3 liter og heller oppi til den med 5 liter er full. der er det bare plass til 2 liter og den med 3 liter har 1 liter igjen. så heller du ut vannet 5litern så heller oppi den resterende 1 liter fra 3literen oppi 5literen. så fyller du 3literen og heller oppi 5literen. da har man 4 liter.
Mamma mjaua Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 woho credz til meg som klarte den. haha:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå