Pirkeanonym Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg var sykemeldt 2- 3 uker i November/ Desember 2008, i 3 uker i Februar, deretter 5 uker i April/ Mai og har nå vært sykemeldt siden midten av August, og regner med å være delvis sykemeldt til jeg går ut i permisjon, dvs til midten av Mars 2010. Jeg vil ikke kunne får svangerskapspenger. Er det noen som vet hvor lenge jeg har krav på sykepenger? Må jeg ha jobbet 6 mnd sammenhengende uten sykemelding for å ha krav på et år sykemelding?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Kvifor får du ikkje svangerskapspenger? Foreldrepenger får du sjav om du er sjukemeldt. Du må ha jobba sammenhengans 6mnd for uten sjukemelding ja for å ha krav på sjukemelding i eit år, dvs. hvis du har vore sjukemeldt i 52 uker så må du ha jobba i 6mnd før du har krav på sjukemelding att.
Pirkeanonym Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har ekstrem svangerskapskvalme, så det er umulig å si hvor lenge jeg vil være syk, derfor kan jeg ikke få svangerskapspenger ifølge legen min. Så jeg har krav på sykepenger siden jeg ikke har vært sykemeldt i sammenhengende 52 uker? Jeg er redd for at jeg plutselig skal stå uten penger..
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Du har krav på foreldrepenger utregnet av sykepengene du nå mottar. Sykepenger kan du motta i 1år sammenhengende
Pirkeanonym Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2009 Oi, det er jo det samme som permisjonspenger:-)
Anna Anka Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Eh.......har du hatt ekstrem svangerskapskvalme siden november i fjor? Langt svangerskap, er du kanskje en elefant? ;-)
Pirkeanonym Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2009 Veldig saklig. Ekstrem svangerskapskvalme i denne sykemeldingsperioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå