Blåmandag¤ Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 For all del, det er sikkert flott å ha sønner. Jeg har tre jenter mellom 7 måneder og 8 år. Vi ville ha tre barn, kjønn spilte (selvfølgelig) ingen rolle. Men hvorfor gjør det det for så mange andre?! Yngstejenta var bare timer gammel da første spørsmål om når vi skulle prøve på gutten kom. Sikkert bare en spøk da, men spørsmålet kommer stadig igjen. Vi har jo tre jenter, da må vi jo prøve på gutten. Hvorfor det, egentlig? Er man ikke komplett som menneske uten en sønn, eller hva er det folk tenker på? Dette irriterer meg virkelig,hehe.
Mille** Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Opplever det samme, men det irriterer meg ikke nevneverdig. Svarer bare at jeg ønsker meg ikke gutt, og at jeg er glad jeg ikke fikk en. Det stopper kjeften på de fleste. ;o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Hehe, det er vel som med de som bare har gutter... "når skal dere prøve på jenta?" Eller bare genrelle "når kommer nestemann?".. fikk dette spørsmålet på fødestua, omtrent. Skikkelig ålreit
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Vet om en som skulle ha en sønn... Men de fikk 5-6 dødre først, før gutten eeendeeelig kom..... Skjønner ikke at det går an.. Skal sies at de er "bønder" bor på gård osv, har sikkert plass til det. Men virker som at bonder aller helst skal ha en gutt..
Blåmandag¤ Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2009 Sina: Det er ikke som om dette plager meg sånn hver dag, men akkurat i dag er jeg generelt i dårlig humør.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Samme spm her ) Har 3 nydelige sønner, og selvom mannen har kappet strengen så spør de om når jenten skal komme? hehe.. Totalt umulig kjære folk Legen min advarte meg faktisk om dette når jeg ventet 3 gutt. Hun sa at hun selv har 4 jenter, og de selv opplevde det omtrent som om folk kodolerte når de sa at de fikk jente. Legen min sa at for hun ble det bare naturlig at de fikk jenter, tenkte ikke noe over det. Og at hun sikkert ikke hadde visst hva hun skulle gjort med en guttebaby hehe... Jeg er strålende fornøyd med 3 gutter. Når folk maser sier jeg bare at "nå har min søster fått seg en jente, så hva skal jeg med 1?"
tre små... Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 jeg vet hvordan det er! selv om vi var så "heldige" å fikk gutten til slutt! hadde egentlig ikke noe ønske om gutt selv med to jenter fra før! syns det var greit med jenter på en måte (nesten litt skummelt å skulle få gutt... hehe...) men uansett var kjønn ikke viktig! ville ha den babyen som vokste inne i magen min og det kjønnet den babyen hadde var det vi ville ha:) men får nå stadig høre "så morro at dere endelig fikk gutten" osv.. orker ikke irritere mg stort om det da.. og når jeg gikk gravid og sa det var gutt så ble alle veldig positive til det... men tror de som har to gutter og venter nr tre nok kjenner på at folk syns det bør bli jente! det er rart alle rundt er så opptatt av det mens foreldrene selv som regel bare vil ha et barn til og ikke gutt eller jente!
Blåmandag¤ Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2009 Hehe, ja. Det eneste jeg tenkte nå sist var at det hadde vært mest praktisk med en jente til, siden vi har alt av jenteklær og utstyr liggende etter mellomsøster.
erteposen + 4 Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 He, he...ingen tørr å spørre meg etter vi fikk fire gutter:) Det er mange som synes direkte synd på meg siden vi har fire gutter. De blir jo "tatt" av svigerdatteren og hennes familie. Det eneste jeg synes er synd med å ikke å ha jente er klærne. Jeg elsker å sy kjoler, og har mange liggende fra jeg var barn.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 jeg ønsker meg bare jenter jeg. hehe. å si det til folk er som å kaste bensin på bålet. iallefall på dib. her kan man ikke ønske seg noen ting utenom et friskt barn!! hihihi. ikke at jeg er gravid, men jeg vil aller helst ha en lillesøster til Lille om jeg sjøl fikk bestemme. hurrah for deg og dine tre jenter!
auro Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 For min del er ikke kjønnet så viktig, men antall. Har tre, hadde vært uaktuelt med fler uansett kjønn.
Monajenten Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg fikk først jente og så gutt, og alle mente jo at det var så perfekt med en av hver, og da trenger man ikke flere. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor alle skal legge seg opp i noe sånt?! Hvis jeg skal ha flere barn, håper jeg at det blir en jente, hvorfor vet jeg ikke, men sånn er det bare. Tenker bare at jente-gutt-jente må være koselig;-) Men det betyr jo ikke at jeg blir lei meg om jeg får gutt, selvfølgelig ikke! Derfor har jeg bestemt meg for at om det skulle skje, skal jeg ikke vite kjønnet på ultralyden, men heller få en overraskelse den dagen jeg føder:-)
Norwegian by injection Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 Da jeg gikk gravid med nr.3 håpet jeg på en jente til. Hadde absolutt ikke behov for en sønn i det hele tatt....tenkte bare på hvordan brødrene mine var da de var små, he he!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 Åh, vet akkurat hvordan det er.. Da jeg gikk gravid med nr 3 og 4 så fikk vi stadig høre "ja, nå kommer jenta" ble så irritert, for vår del så spilte det ingen rolle, bare babyen var frisk så var vi glade for det.. særdeles vanskelig var det når jeg gikk med nr 4, da gikk alle å håpte på at vi skulle få ei jente.. og følte det nesten som at det var en stor skuffelse for andre at det kom en herlig pjokk til..
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Folk sier så utrolig mye rart!!! I min svigerfamilie er dem helt oppslukt av at alle må få jenter... Og nå venter vi gutt nr. 2... Svogern min har 2 gutter og svigers har 2 gutter.. Og min kjære har ikke turt å si noe om at vi venter gutt også denne gangen, for da blir det samme regla som da vi venta FØRSTEMANN!!! Uff, ja vi vet at dere får en gutt, men hadde nå vært bedre med ei jente... Og det er ganske sårende å få den slengt i trynet av vordende gammeltanter, bestemor(hun burde vite bedre som "bare har 2 gutter selv") osv... For VI som faktisk skal bli foreldre synes jo IKKE det!! Vi gleder oss over det mirakelet at vi faktisk skal få en liten baby igjen, og gleder oss like mye denne gangen som sist gang Og nå er det heldigvis ikke mer enn 7 uker igjen til han kommer :) Min oldemor fødte 10 gutter hun, og 1 døde like etter fødsel, og en var dødfødt før termin, så bare 8 vokste opp.. Hun sa alltid at hun aldri hadde hatt noen å miste!
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #16 Skrevet 11. oktober 2009 Hehe ... av samme grunn som alle lurer på når vi har tenkt å lage jenta ;-) Man er visst ikke komplett som menneske med to sønner heller.
År og dag Skrevet 11. oktober 2009 #17 Skrevet 11. oktober 2009 Med to sønner får man titt og ofte høre hvor forferdelig det blir i huset dersom tredje også blir gutt... En jeg kjenner sa rett ut: Stakkars deg dersom det blir en gutt til, det er bedre med tre jenter dersom man må ha tre av samme kjønn. Hallo?
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #18 Skrevet 11. oktober 2009 Vi har også 3 jenter, men får faktisk ikke det spm hehehehe det som går igjen her er stakkars xxxxx dvs pappan. Hvorfor er det synd på han liksom?
Mor di! Skrevet 11. oktober 2009 #19 Skrevet 11. oktober 2009 Du må jo forstå at den ultimate familielykken kun kommer når en har en av hvert kjønn... Hilsen guttemamma som for samme spørsmål ang. jenta
Blåmandag¤ Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #20 Skrevet 11. oktober 2009 Haha, LOTP, her er det også synd på far. Som om han lider noen nød.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. oktober 2009 #21 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg pleier å svare som sant er, at mannen min er sterilisert, så her blir det ikke flere barn. Vi ønsket oss 3 barn og vi har fått 3 flotte gutter =) Men det er mange som ønsker oss jenter, og det kommer jeg vel til å høre til jeg dør =P Orker ikke irritere meg lenger, hørt det så mange ganger...
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #22 Skrevet 11. oktober 2009 I know. 3.gangsgravid og får stadig høre "du håper vell på gutten nå da" eller så. Jeg kan godt innrømme at jeg er spent på kjønnet. Men det spiller ingen rolle! Føler jeg tenker litt ekstra på kjønnet denne gangen siden vi får så mange kommentarer på det. Hva er det egentlig vi ønsker oss? Ikke engang innerst inne klarer jeg å finne noe som ligner et svar på det. Får vi jente så er vi så heldige at vi kan bruke opp igjen alt det rosa vi har. Det er mye det! For ikke å snakke om alle kjolene og bunadene. Blir det gutt så får vi "prøve noe nytt". Nå har jo ikke vi hatt gutt. Men, er det egentlig noe forskjell på det? Kan ikke helt se for meg det jeg.... Interesser og slikt går jo ikke på kjønn likevell. Minste Pia er like glad i både biler og dukker hun..... Vi får forresten like mange rare reaksjoner på bildilla hennes som dette med kjønnet på 3.mann.
Øyboeren med to små <3 Skrevet 11. oktober 2009 #23 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, rart det der med at det er "fullendt" med en av hvert kjønn, jeg fødte en gutt for 4 uker siden, og har ei jente på to fra før av. visste fra jeg var 13+6 at det ble en gutt, og har hele svangerskapet fått høre: "å, en av hver..!? Ja, men så fint, da er du vel ferdig da? " Og når jeg da har svart at, nei, jeg tror jeg vil ha en til senere, har folk sett på meg som om jeg var gal.. :s hehe... ødelegge det perfekte, liksom.. Det som er verst, er at antallet barn jeg kunne tenke meg å ha, øker for hvert barn.. når jeg ikke hadde barn, ønsket jeg meg to. når jeg hadde ett ville jeg ha tre, og nå som jeg har to, er jeg åpen or at det kan bli mer enn tre barn, selv om jeg nok må gi meg på det. Sambo vil NEPPE ha mer enn max 3. Og det kan bli hvilket kjønn som helst, nå har vi jo klær og utstyr til begge deler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå