Bellen^2 Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Og det er fortsatt en lillebror i magen! Vi fikk endelig UL termin, og den er 27. februar. Bra det ikke er skuddår neste år, for da kunne det blitt litt i overkant spennende:) Lillegutt hadde vokst fint og lå i en flott yogastilling og viftet med tæra opp mot panna:) Et lite permisjonsspørsmål: Er det noen her som har/ har vurdert gradert uttak (tidskonto)? Gubben og jeg ar snakket om det, da jeg kunne tenke meg å begynne å jobbe noen dager i uka etter rundt 6 mnd (kanskje?) for å forlenge permisjonstiden, men er litt usikre på hvordan vi skal gjøre dette..... Tenkte jeg skulle kontakte NAV til uka og høre litt, men skulle gjerne hørt andres erfaringer:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Så moro at lillebror i magen fortsatt har det bra :-) Det er alltid godt å se de på UL og se utvikling og bevegelser. Har dessverre ikke peil på gradert uttak, vi hadde jo tenkt på det men det var så mye vi hadde tenkt som ikke ble som det skulle, så det kokte bort. Men jeg har fått inntrykk at det er mye enklere papirarbeid nå enn sist vi gjore dette. Hør med NAV :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Hei. Gratulerer med lillebror i magen. Så gøy å se at det utvikler seg. Mitt tips er også å ringe NAV eller sjekke nettsidene. De har ganske god og oversiktlig informasjon der. Jeg fant bl.a. alle skjemaene der sist.
Rødtopp75 og to små Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Heisann! Her har mannen gradert uttak. Jeg var hjemme til august og mannen har de siste drøye tre månedene. De fordeler han fra august til februar neste år ved å jobbe fra en til tre dager i uka. Jeg jobber 80 %, så i begynnelsen var en av oss hjemme hver dag, men nå går Theodor i barnehagen noen dager i uka. Tror mannen måtte lage en avtale med jobben og i tillegg fylle ut et skjema fra NAV der han beskrev hvor lang perioden med gradert uttak skulle være og hvilken prosent (dvs hvor mange dager i uka han i snitt jobber). Han/vi er i hvertfall veldig godt fornøyd med denne ordningen denne gangen .
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 så bra at dere har fått en mer fornuftig termindato :-) Tipper Sebastian kommer til å bli en stolt storebror :-) Har ikke så mye peiling på tidskonto men som de andre sier: stikk innom et nav kontor og snakk med dem. De kan sikkert gi dere råd og vink på hvordan gjøre det :-) Lykke til!!
Solstråle72 Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Så bra lillebror har det fint. Og litt greit det ikke er skuddår, ja, da hadde det blitt litt spennende. Lykke til med ruging fremover.
Millapril Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Moro at det blir en lillebror og at termindato er satt. Dette blir spennende! Håper formen er bra og at Sebastian er klar for å dele støvsugeren med lillebror når den tiden kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå