Annci<3 Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 19 uker på vei og allerede hatt UVI flere ganger. Legen forhørte seg med noen på sykehuset som hadde peiling på dette, og jeg fikk en sterkere kur. Satser på at det er borte for godt nå, MEN jeg kunne allikevel tenkt meg og gjort det jeg kan for å forebygge. Er det noen som har erfaring med bruk av tranebærkapsler når man er gravid og plaget med UVI? Legen min var usikker.. Har lest litt her på forumet og det blir blant annet sagt at det er ok så lenge det ikke er tilsatt mye annet tull, og det ikke er BUCCO ekstrakt. Er også et tips om å ta en tablett vannløselig c-vitamintablett daglig for å holde et surt miljø. What say you?
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Dette spurte jeg legen min om en gang, forrige gang jeg var gravid og fikk beskjed om at man skal være veldig forsiktig med kosttilskudd som gravid og han ville fraråde meg å bruke tranebærkapsler under graviditeten selv om det ikke er noen spesifikke problemer eller bivirkninger oppdaget ved dette. Ifølge ham var det lurere å kjøpe tranebærjuice på butikken og drikke et glass hver dag og være veldig nøye med å tisse umiddelbart etter sex, vaske med våtservietter når jeg har vært på do og prøve å ikke vente når jeg må på do..
Annci<3 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2009 Tisse rett etter sex? Vaske med våtservietter? Hvorfor?
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Tisse rett etter for å vaske vekk bakterier som kan komme over fra mannen og våtservietter for å være sikker på at det er rent etter å ha tissa.Hørtes ut som om han trodde jeg fikk uvi av å være møkkete;P (er jo stort sett ikke det, da. Men man får prøve å føye seg etter legen )
Annci<3 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2009 Jamen det er vel ikke bakterier i tisset som forårsaker UVI? Får vel ikke UVI av at det er litt tiss igjen, hehe Synes det hørte litt rart ut jeg å forebygge på denne måten, virker mer logisk å forebygge innenfra.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Nja, nytter ikke å diskutere med meg, siden jeg bare gjentar etter legen, men litt logisk virker det vel at det kan komme over bakterier fra mannekroppen under sex. Uvi er jo en infeksjon forårsaket av bakterier, og de kommer jo utenfra..for det meste.
zassy☆ Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Hei. Mye plaget med UVI jeg og. Det stemmer at man bør tisse etter sex for å skylle bort bakterier, det kan også hjelpe at mannen tar en rask vask før sex, hvis dere rekker da tranebær fungerer kjempebra til meg, men vet ikke hvordan det er i f.h til graviditet, men juice hørtes lurt ut, appelsinjuice er også bra, og i det hele tatt å drikke mye væske så du får skylt ut godt. I tillegg er det smart å få i seg syrnete melkeprodukter, f.eks yoghurt naturell, jevnlig. Unngå å fryse og å gå i for trange bukser. Det er også lurt å unngå truser i glatt stoff og string, iallefall når du merker symptomene hvis du ikke vil kutte dette helt. Ikke overdriv vaskingen! Mange jeg kjenner har blitt mindre plaget bare av å slutte med asan og bare bruke vann.
Fluffymum Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 hva med presset sitron i vann? Effektivt!! Hadde ofte uvi en periode og det fungerte med sitronvann!
Annci<3 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2009 Ja å tisse etter sex stusser jeg ikke på, men dette med våtservietter etter du hver gang du har vært på do ser jeg ikke helt funken i. Urinen har jo allerede vært inni kroppen, og den gjør vel mer skade der inni enn når den kommer ut Men uansett, takk for tips folkens. Å drikke vann med sitron har jeg ikke kommet på tidligere, så det skal jeg gjør
<3 Maren <3 Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 Har hatt UVI mange ganger, og glemmer jeg å tisse etter sex er jeg nesten dømt til å få det. Et annet tips er å tørke "riktig" vei, det er veldig ofte endetarmsbakterier som forårsaker dette. (Litt ekkelt). Gutter har både lengre urinrør, og lengre vei fra endetarmen, derav veldig sjelden UVI :-) Ellers bruker jeg såpe med lav PH i underlivet. Kutter ut g-streng. Holder meg varm på beina.
sommerbarn:-) Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Har dessverreblitt ekspert på uvi etter mange år med kronisk. Når man har gått på antibiotika, dreper man alle bakterier i kroppen, også de snille.Derfor er det så lett å få uvi igjen og igjen, fordi de snille som skal drepe de slemme bakteriene er borte. Det er viktig å bygge opp imunforsvaret raskt. Her er mine tips: -Drikk cultura hver dag (eller biola) -Ta c-vitamin 1000mghver dag -Pass på å få i deg alle vitaminer -ta tran (flytende!) -Drikk masse vann så bakterier skylles ut -nype- te er bra -ligg unna all koffein; også te -ingen alkohol ( regner med det ikke er noe problem..) -Vask underlivet før sex (dettefor at slamme baktierier ikke kommer opp i urinrøret, kan nemlig være tarmbakterier nærme kjeden og urinrøret; veldig korte avstander der nede! -drikk masse vann før sex, og tiss både før og etter samleie -ta melkesyretabletter for underlivet tre ganger i uken, for å øke de snille bakteriene -ikke overdriv vask av underlivet, kun underliv-sepe -kun bomullstruser -drikk eplejuice, tranebærjuice og vann med sitron -det sies at appelsinjuice irriterer urinrøret, så ikke drikk det.. -hold føtter, rygg og mage varme hele tiden -få nok hvile -ikke hold inne urin, men ikke stress-tiss heller... - hvis intet annet nytter og man får uvi igjen og igjen, få Hiprex hos legen!! Masse lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå