Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Det er vel det jeg lurer på....hva ville dere gjort? jeg er så sliten støtt og har liksom ikke energi til barn,mann og hus og dette går utover humøret merker det går litt utover dem hjemme,detsverre.Jeg er 15+3 i dag,og det er sykt mye stress og tunge løft på jobbene mine... sist svangerskap hadde jeg bekkeløsning og kjenner det veldig i bekkenet om dagen å etter jobb....hva ville dere gjort???!!!!Ufff er så usikker assa...
LivK har født Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Hei! Jeg hadde det som deg, kjempesliten, men fikk ikke syemelding for det. Hadde litt ferie til gode som jeg da fordelte utover noen uker med enkle feriedager innimellom sånn at jeg jobbet deltid. Det hjalp MYE på energien og humøret, men etter tre uker fikk jeg bekkenløsning likevel (har også hatt det med mine to første). Sitter dermed hjemme fullt sykemeldt nå Syns det var supert å jobbe deltid! Dersom du skal bli sykemeldt blir det sikkert pga bekkenplager og ikke pga at en er sliten. Sånn er det ihvertfall her, selv om jeg syntes det var lite forståelsesfullt av legen... Han var litt sånn: "Det er jo NORMALT å ha plager i svangerskapet! Du er IKKE syk for det!" Av og til hadde det vært fantastisk om menn bare kunne fått prøvd våre gravide sko en uke eller sånn... Når man raver rundt fordi man er utslitt, samtidig som man skal stelle barn, mann, hus, klær, jobbe fullt... Men men, vi er jo små supermennesker, alle som bærer frem barn, og vi er ikke syke bare for det:) Hvis du får sykemeldig pga du er sliten, hadde jeg ikke tvilt på å benytte meg av det, i hvert fall! Ble langt dette her, hehe, litt skravlesyk idag!
Tnica Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg ble sykemeldt 50% i tre uker i første omgang av legen pga av at jeg var helt utslitt på jobb hver dag, og det uten tunge løft eller stressende arbeidsforhold. Legen mente det ikke var bra for meg eller fosteret at jeg gikk rundt på jobb å følte meg så dårlig, og så er det noe med at en faktisk skal ha litt overskudd etter jobb også! Var jeg deg ville jeg tatt det opp med fastlegen din, det er ingen skam å bli sykemeldt under svangerskapet. Jeg synes iallefall det er fantastisk å jobbe litt redusert og faktisk ha litt overskudd om kvelden og helgene!
Jewel & Baby nr 2? Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Hei Ate, skjønner at dette ikke er så lett. Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men de skal tilrettelegge for gravide på jobben din, slik at du kan få lettere arbeidsoppgaver. Min energi kom tilbake i uke 20, følte meg så sprek og i god form da. Men skjønner veldig godt at du er sliten med barn i tillegg. Nå har ikke jeg det, så jeg har hatt mulighet til å sove 2 timer etter jobb hver dag. Ikke mye til liv, men for min del har det vært verdt det. Håper du finner ut av det, men jeg tror ikke legen kan sykemelde deg for at du er sliten uten at de har forsøkt å tilrettelegge på jobben.
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2009 Takk for tips,deilig å høre at det er flere som har hatt det sånn og at det kansje blir bedre snart....;-) Sukk,men hvet ikke jeg assa hvor lenge jeg orker...kunne en bare få en pust i bakken liksom...men men... jeg klarer ikke glede meg over de deilige følelsene som det er å være gravid som de to første gangene,bare venter på at det skal bli over og at barnet er kommet til værden....uff mye syting i dag men deilig å få ut litt.Takk for tips og at dere gadd å lese.God kveld videre.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 hadde forsøkt med en sykemelding.. er du like "uheldig" som meg kan du se langt etter den energien som alle sier kommer tilbake i 2.tri. jeg er i uke 26 å venter ennå på den. jeg har nå forlangt 25%svangerskapspenger slik at jeg kan begynne senere på jobb å det har hjulpet masse! bare det å kunne begynne kl 8 istede for kl 6 var ubeskrivelig. jeg har også to barn fra før. en mann som aldri er hjemme og full jobb samt hus bil og klesvask ligger å bare på meg. noen ganger må man sette ned foten å si NÅ ER DET NOK jeg trenger litt fri til og komme meg. man skal jo fungere hjemme også.
Bromelia Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Du får ingen medalje etterpå fordi du har slitt deg ut! Har det litt på samme måte som deg. Vurderer 20 % jeg da....
en SA..ny spire!! Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg er sykmeldt 20% fordi jeg er så sliten..Har det som deg med 2 små barn hjemme fra før og hus og mann da;) Å det var ikke noe problem å få sykmelding..kunne velge selv hvor mye jeg ville sykmelde meg, men en dag hjemme i uka gjør underverker! Nå har jeg jobbet tre dager i strekk så i dag er jeg ganske sliten ja..
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg ble sykemeldt 50% i uke 11 jeg:) Synes det er helt topp! Og dette pga at jeg var sliten, går hele dagen på jobb, løfter tungt osv. Og har en liten gutt hjemme. Legen var ikke i tvil om at hun ville sykemelde meg, hadde jeg hatt en stillesittende kontorjobb hadde det vært annerledes sa hun. Så nå jobber jeg 4 timer hver dag og har energi ut kvelden (selv om jeg fremdeles sovner mellom 2130 og 2200...) Så anbefaler dette- tenk på deg selv- jobbe skal du gjøre resten av livet! Gravid er man bare none få ganger- og det er ingen vits i å være superwoman akkurat nå! Lykke til- fortell hvordan det går og hva du bestemmer deg for!
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for tips og råd!!! Jeg vurderer å ringe legen i morgen,nå har jeg sånne plager med bekkenet å....hadde bekkenløsning med nr to så redd for å få det igjenn....i dag er det BARE mandag og jeg kjenner at jeg sliter med å være motivert å for å gå på jobben i morra og skal jobbe full uke og kjenner det er leeeenge til fri....trur jeg ringer legen i morra,har time den 22 men det er jo 1,5uke til. :-(
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. oktober 2009 I dag ORKET jeg bare ikke gå på jobben....Ringte legen å fikk time nå 10.Spent på hva han sier....
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er 50% sykemeldt på grunn av jeg er totalt utslitt, orket ikke gjøre noe hjemme, eller følge opp barna(har 3 fra før)++ så legen min sykemeldte meg når jeg var i uke 11 tror jeg det var. Det hjelper veldig! Nå orker jeg å følge opp alle barna og lage middag. Var midt i flytting oppi det hele så jeg så ingen annen utvei enn å krype til legen. Jeg skal til legen igjen til torsdag for å få fornyet sykemld mi. Jeg orker ikke jobbe fulle dager enda. Det holder i massevis de 3,75 timene jeg jobber nå. Men merker bekkenet om kvelden nå, jeg prøver å ta mer hensyn til kroppen, og håper å slippe 100% sykemelding. Har jo bare kommet halvveis... Jeg jobber i barnehage så det er vanskelig å ta hensyn til seg selv, men prøver alt jeg kan... Lykke til hos legen idag!
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 13. oktober 2009 #13 Skrevet 13. oktober 2009 hei! Ja den legetimen din er jeg og veldig spent på! For det svaret du fikk sist er både gammeldags og helt uakseptabelt!! Å vare gravid er ikke en sykdom - MEN en stor på kjenning for kroppen ( ikke alle har det tungt da) og det er himmel og hav i forskjell på om det er første eller 3. du venter. å komme hjem til tomt hus og kan sove om ettermiddagen - ja -DET er jo fantastisk, MEN ikke realiteten for en småbarnsmr med 2 små hver ettermiddag. Lykke til - håper du møter bedre forståelse denne gangen. Er 26 uker i dag jeg og ha jobber 50% redusert i 4 uker nå! klarer ikke annet - er helt "dau" i kroppen, lavt blodtrykk, lav bloprosent og bare helt svimete. Legen mener jeg burde lytte til kroppen min og slutte helt å jobbe. han sier dette er bare en liten del av livet ditt som jeg burde ta godt vare på med selv, jobbe skal vi jo klare i årevis etter dette. ( noe vi kanskje ikke klarer hvis vi tyner revva av oss!!) opps-blir littt fort irriter kjenner jeg hehe - men nå må jeg avslutte, skal på jobb i dag jeg. 1/2 dag!! godt for meg og ungene mine
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 13. oktober 2009 Ja da er det konstantert....jeg har bekkenløsning:-( Ble sukemeldt fullt i to uker og de tok en haug med blodprøver så får vi se da....
CarpeDiem Skrevet 13. oktober 2009 #15 Skrevet 13. oktober 2009 Er vel ikke rette forum å diskutere dette i vel? For det første er det ikke du som sykmelder deg, men legen din. Ta en prat med lege eller jordmor. I motsetning til alle velmenende her inne så kjenner de situasjonen din, og har plikt til å sette seg inn i jobben din.
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 13. oktober 2009 Herregud dårlig dag eller?!!!?? det må vel være lov og høre om det er flere her inne som føler det sånn og har det på samme måte.veldig deilig å lufte tanker å følelser her inne.Takk for alle tips og råd..... jeg jobber på sfo og i hjemmesykepleien og det er begge veldig krevende å tunge jobber på hvert sitt...!!! Takk jenter for svar og tips,jeg ble sykemeldt i 14dager i førsteomgang og skal ta det medro å få hjelp av fysioterapeut.
Tnica Skrevet 13. oktober 2009 #17 Skrevet 13. oktober 2009 CarpeDiem: dette er jo absolutt rette forum å spørre om slike ting! Litt merkelig skrevet fra din side synes jeg. Ate: Synes det var godt å høre at du har tatt det opp med legen din og at du har fått sykemelding! Så håper det bedrer seg litt for deg fremover:)
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 13. oktober 2009 Ja takk for det du...jeg leste nettopp en artikkel om bekkenbelte,tenkte å prøve å få tak på et å se om det hjelper...;-)
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 13. oktober 2009 #19 Skrevet 13. oktober 2009 Hei Ate. Hvis du har en jobb med tunge løft ol,er det sikkert det likeste å sykemelde seg. Jeg jobber også i hjemmetjenesten, og har nå fått tilrettelagt. Jeg ante ikke at det fungerte sånn,men ifølge min sjef som har sjekket med NAV, kan svangerskapspenger fungere slik at en kan få tilrettelagt på jobb, og være der når jeg kjenner at jeg kan og klarer. Det er helt fantastisk! Jeg er på jobb så lenge jeg kjenner at jeg klarer,og det er kjempeflott. Ellers vil jeg også tipse deg om at du kan gå til fysioterapauten og spørre om han/henne kan teipe ryggen/bekkenet ditt. Dette fikk jeg gjort forrige gang jeg gikk gravid, og en ny verden åpnet seg for meg! Det stabiliserer bekkenet, og en blir umiddelbart bedre,vel og merke så lenge teipen sitter på. Lykke til, og håper du ikke blir fryktelig plaget.
Bibben74 Skrevet 13. oktober 2009 #20 Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Er gravid i uke 26, og har en krevende og intens jobb, som ikke tillater at jeg tar pauser om jeg skulle ha behov for det. Dagene besto til slutt i å holde ut på jobb, for så å flate ut på sofaen resten av ettermiddagen/kvelden. Hadde ikke overskudd til noe annet enn jobben, og grudde meg hver dag til å gå på jobb, selv om det er en jobb jeg til vanlig stortrives med. For to uker siden forklarte jeg situasjonen for sjefen, og vi ble enige om at jeg skulle dra til legen og søke om 50% svangerskapspenger. Nå jobber jeg kortere dager, og overskuddet begynner å komme tilbake. Har til og med klart å ta opp igjen trening:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå