Gå til innhold

Medlemmer til "Harrys venner" søkes :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harrys venner er en nystartet forening. Den er startet etter at man så det skrikende behovet etter å ha lest diverse innlegg på BIM. Det kan se ut som om personer som kan passe i foreningen er i mindretall her på forumet, derfor kan det være behov for en interesseforening. Det er gratis og uforpliktede å være medlem. Eller ikke helt uforpliktende, noen kriterier må være oppfylt. Oppfyller du følgende kriterier, er du velkommen som medlem:

1. Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre mennesker.

2. Det er likegyldig for meg om jeg får servert taco, grandiosa eller gourmetmat hvis jeg blir invitert til venner. For meg er det viktigst å møte vennene, ikke hva de serverer.

3. Det raker ikke meg om noen har svart skinnsofa, og kunne ikke falle meg inn å synes mindre om folk som har det.

4. Jeg synes ikke mennesker som reiser til eksotiske steder nødvendigvis er mer oppegående enn folk som drar på familieferie til Danmark.

5. Jeg føler meg ikke som et dårligere menneske fordi jeg bruker Jack Daniels saus i stedet for å lage saus fra bunnen.

6. Jeg bryr meg ikke så mye om hva andre leser, og har ikke behov for å sette folk i bås, selv om de har lest Ragde og Isfolket.

7. Jeg bryr meg ikke spesielt om at solbrillene mine skal ha "ekte" merke, og ser ikke ned på folk som har "fake" merke.

8. Jeg har ikke tenkt på Toyota, Kia eller Opel som "harry".

9. Jeg tvinger ikke vennene mine til å bytte navn, selv om de heter Roger. Ingen navn er Harry!

10. Jeg blir ikke kjempeflau dersom noen jeg kjenner ser at jeg leser VG eller Se og Hør.

11. Synes jeg noe fra Black Design er fint, kjøper jeg det.

12. Jeg dåner ikke hvis jeg ser noen med allværsjakke som IKKE er på tur.

13. Jeg griller det jeg liker best på grillen, uavhengig av hva som er trendy.

14. Jeg håner ikke mennesker som liker syrebeiset furu, smaken er faktisk forskjellig!

15. Jeg synes folk kan gå i de klærne man vil, uten at noen skal dømme dem for å være harry.

16. Hvis det å være fordomsfri, å ikke bry seg om hva andre mener om "min" stil, å godta alle som de er, ikke kritiseres andres valg av klær, interiør eller mat, betyr at jeg er harry; så er jeg jammen STOLT AV Å VÆRE HARRY!!

Velkommen som medlem ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det falt ut ett kriterie:

17. Jeg forstår at det er på BIM kan oppholde seg mennesker med lese.- og skrivevansker, kanskje har de påvist dysleksi. Jeg forstår at dette kan medføre skrivefeil, og mangel på skriveferdigheter. Jeg har ikke behov for å rakke ned på disse menneskene.

Skrevet

1. Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre mennesker. "Enig"!

2. Det er likegyldig for meg om jeg får servert taco, grandiosa eller gourmetmat hvis jeg blir invitert til venner. For meg er det viktigst å møte vennene, ikke hva de serverer. "Hadde jeg fått servert Grændis så hadde jeg seriøst blitt skuffa"

3. Det raker ikke meg om noen har svart skinnsofa, og kunne ikke falle meg inn å synes mindre om folk som har det. "Det raker ikke meg heller,men skinn er tacky"

4. Jeg synes ikke mennesker som reiser til eksotiske steder nødvendigvis er mer oppegående enn folk som drar på familieferie til Danmark. "Enig"

5. Jeg føler meg ikke som et dårligere menneske fordi jeg bruker Jack Daniels saus i stedet for å lage saus fra bunnen. "Saus er best lagd fra bunnen"

6. Jeg bryr meg ikke så mye om hva andre leser, og har ikke behov for å sette folk i bås, selv om de har lest Ragde og Isfolket. "Du er hva du leser!"

7. Jeg bryr meg ikke spesielt om at solbrillene mine skal ha "ekte" merke, og ser ikke ned på folk som har "fake" merke. "Jeg ser ikke forskjell på om det er ekte eller uekte;)"

8. Jeg har ikke tenkt på Toyota, Kia eller Opel som "harry". "Kan lite om biler..."

9. Jeg tvinger ikke vennene mine til å bytte navn, selv om de heter Roger. Ingen navn er Harry! "Joda, navn som Roger, Raymond, Marita, Veronika, Tommy, Ruben, Jeanette ol er HARRY"

10. Jeg blir ikke kjempeflau dersom noen jeg kjenner ser at jeg leser VG eller Se og Hør. "Leser Se og Hør? Er det ikke mest bare bilder??"

11. Synes jeg noe fra Black Design er fint, kjøper jeg det. "Black Design er dårlige greier"

12. Jeg dåner ikke hvis jeg ser noen med allværsjakke som IKKE er på tur. "Allværsjakke, særlig med snøring, er latter-objekt"

13. Jeg griller det jeg liker best på grillen, uavhengig av hva som er trendy. "Jeg spiser fisk og griller sjelden"

14. Jeg håner ikke mennesker som liker syrebeiset furu, smaken er faktisk forskjellig! "Syrebeiset er no-no"

15. Jeg synes folk kan gå i de klærne man vil, uten at noen skal dømme dem for å være harry. "Alt er, desverre, ikke like pent og alt er ikke like pent på alle. Alt kler ikke den smukke"

Skrevet

Anonym 15:58:

Du er "seriøst" ikke i målgruppen for denne foreningen, så hvorfor svarer du? Jeg er fullstendig klar over hva dere som har et veldig stort behov for å sette andre i bås, mener. Det trenger "seriøst" ikke å gjentas ;-)

Skrevet

Jeg er nok litt halv-harry, jeg. Hvis man må oppfylle alle kriteriene kan jeg ikke melde meg inn.

Jeg har fordommer mot folk som leser Isfolket, men enda mer mot de som ikke leser og er stolte av at de aldri har lest en hel bok i hele sitt liv.

Det er også en del navn som er stigmatiserende, og som noenlunde oppegående foreldre burde holde seg unna. Selv om de liker dem personlig, bør man tenke på hvordan ungene får det. F.eks de såkalte R-navnene som Ronny, Roger, Raymond osv.

Allværsjakke har jeg selv, jeg bor tross alt i Stavanger, men jeg synes ikke akkurat det er elegant.

Og syrebeiset furu ER jo bare ikke fint, men jeg velger ikke venner ut fra møblementet.

Skrevet

Her er det nok du, ikke jeg, som har behov for å sette folk i "harry-båsen"

Skrevet

Jeg gjør stort sett som det passer meg når det gjelder møbler, klær, reiser, bøker, mat o.l. Personlig synes jeg det er litt Aslak når noen krampeaktig forsøker å ikke være Harry. Jeg elsker at mennesker kommer i alle former og fasonger, jeg synes det er befriende at vi alle liker forskjellige ting, og jeg vil aldri la sofaer, Danmarksferier eller navnet Roger hindre meg i å stifte nye bekjentskaper. :)

Skrevet

So close, but no sigar. Klarer ikke ford Kia, er voldsomt stygg, liten bil. Men muligens relativt rimelig og grei å lukeparkere?

Føler vel også et akutt behov for å rette på norsken til folk innimellom, feks når de har "vondt i kjeden", "vært en sjedekollisjon" osv.

Skrevet

Stolt medlem melder seg inn. Jeg har 15av16 og det bør gjøre meg til et godt klubb medlem.

(Har problemer med nummer: 10. Jeg blir ikke kjempeflau dersom noen jeg kjenner ser at jeg leser VG eller Se og Hør..........bransjer jeg ikke kan støtte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...