Gå til innhold

Er dere opptatt av å pynte jentene deres da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått en liten tulle og jeg synes det er så stas å pynte henne!

Tror hun kommer til å være veldig pyntet til enhver tid med kjole, tunika, thigts, skjørt o.l. sånn for fremtiden i barnehagen og ellers og..

Det er jo så utrolig gøy med alle disse lekre klærne som man kan handle til jenter, så søtt synes jeg.

Men (og dette er viktig) klærne skal selvsagt være gode å ha på og lette å bevege seg i. Det er en selvfølge.

Liker også at man kan se på klærne at de er myke og gode som for eksempel disse lekre kjolene fra nøstebarn og annet billigere. Jeg er veldig glad i ullundertøy. Men også velurkjoler er jo myke og gode å ha på.

Hvordan er det med deres småjenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier "veldig pyntet", så tenker jeg på fintøy som til bursdag/fest. Med "glitter og stas". Klær som ikke tåler maling og modellleire, syltetøy og makrell i tomat.

Det går ikke mi jente i til daglig, for å si det slik. Bruker ullundertøy(body+longs) med forklekjole over til bhg-bruk. da er det lett å ta på et lag ull til før dressen. Praktisk og varmt, men kledd på en gang.

Hjemme/i helgene går hun mye i tunika/hverdagskjoler og tights/velurbukser. Mykt og godt, pent og praktisk. Men pyntet? nei, det vil jeg ikke kalle det.

Skrevet

Jeg prøver å unngå det jeg. Hun har helt vanlig pent tøy til hverdags og kjole eller skjørt til fest / høytid og om sommeren.

Jeg tror ikke det er så lurt å gjøre småjentene om til små dukker. Det er indirekte å legge opp til at de blir fokusert på eget utseende og måler sin egen verdi i det.

Skrevet

Det er faktisk et viktig poeng.

(Av samme grunn som jeg holder på å spy av prinsessebokklubben, eller hva den nå heter, likeså at samtlige jenter i sist karneval kom i kjøpt disney-prinsessekostyme. Liker ikke den utviklingen der, altså)

Skrevet

nei.

Men tror ikke det har all verdens å bety for hvor jålete hun blir etterhver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...