Gå til innhold

Noen som har erfaring med Melkeblanding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melkeblanding : 2 dl vann

1ss maltextrakt

1 ts sukker

Dette blandes 50/50 med melk. (H-melk)

Vil gi datteren min dette fremfor erstatning da hun har reagert på så mye annet. Bestemoren min og mammaen min har brukt det på sine barn.

Men jeg har aldri lest noe om det på forum.

Om noen har erfaring vil jeg gjerne høre! :)

Evt hvorfor man IKKE skal gi, eller om det er fint å gi.

Takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små barn skal jo ikke drikke kumelk før de er 1 år, så jeg ville ikke gitt det til mine barn.

Skrevet

hvor gammel er jenta di?

jeg starta med h-melk til mine da de var mellom 6-7 mnd da begynnte jeg i det små med 50-50 med mme. jeg begynnte rett å slett for mine ikke ligte mme å da tok til seg svært lite av dette. ville helst bare ha sukkervann.

h-melka derimot gikk ner på høykant!

jeg introduserte det gradvis50-50 mme dag en å trappa gradvis ner mengden mme i løpet av den første uka.

jeg prøvde alt soyamelk spesial erstatning ol. men ingenting annet funka så var det min mor som sa at da jeg var 6mnd så var det bom stopp på mme å h-melk som gjaldt jeg er da født i 1984. så er jo noen år siden.

grunnen til at det ikke anbefales lengre har noe med tarmen å gjøre husker ikke akkurat hva, men hos mine ble alt bedre etter start med hmelk.

jeg er også blandt dem som starta med grøt tidlig tror de var 2.5 mnd eller noe sånnt. ganske enkelt fordi barna var suuuuuuuuuultne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...