Gå til innhold

Lurer på noen ting ang pergo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem får pergo?

Hvordan går en frem for å få pergo?

Vi har prøvd i over et år å bli gravide nå, uten resultat. neste mangdag skal vi til legen og te det opp med henne, hvordan går vi frem da? hva skjer da? kommer vi bare til å få¨det? Må vi ta masse prøver og sånn? Er det ting vi må gjøre for å evt få det?

Hilsen en som begynner å bli redd for om vi aldri kommer til å bli gravide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde i 2,5 år før jeg ble gravid. Jeg fikk pergo av min gyn mens vi ble utredet. Hun sa at selv om jeg har eggløsning, så kan pergo hjelpe på å bedre kvaliteten på eggene.

Dersom dere skal starte utredning blir det vel tatt en del blodprøver av deg for å sjekke bl.a om du har eggløsning. Mannen din må nok levere sædprøve. Min gyn ville ikke sette i gang full utredning på meg før mannen hadde levert sædprøve, for det er jo den enkleste "prosedyren" i utredningen :) Hehe :)

Du kan jo helt sikkert spørre legen din om dere kan bruke pergo mens dere utredes. For utredning tar dessverre tid- i alle fall om man må henvises til bl.a laparskopi. Pergo er jo heller ingen vidundermedisin som garanterer deg å bli gravid. Jeg tok vel en pergo-kur mens vi var under utredning, hadde 2 AIH (inseminering) som også inneholdt bruk av bl.a pergo og 2 IVF (ass.befruktning) uten hell. Var uforklarlig barnløse. Ingenting galt å finne med noen av oss.

Men måneden etter det siste negative IVF-forsøket gikk jeg bare og ventet på mens slik at jeg kunne starte med fryseforsøk. Var skikkelig irritert over at ting aldri skulle klaffe for oss, så brukte den siste resepten med Pergo på egenhånd (uten å snakke med legen om det) og ble faktisk gravid!!! Og nå er lille gutt 3 mnd gammel :)

Skrevet

å så godt å høre at dere ble gravide tilslutt likevel:) Håper vi får pergo vi også. er jo greit å bare komme i gang liksom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...