Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Den siste uken har rollelek blitt skikkelig morsomt for gutten min på akkurat 20 mnd. Han har en Ole Brumm bamse som han drasser med på overalt. Han setter han i matstolen og liksom gir han mat og drikke, også legger han bamsen ned på stellematten og skal liksom skifte bleie, så hjelper vi han med det da, for det er litt vanskelig. også leker han med bamsen, holder han under armene og hopper med bamsen. Han er så søøøøøt der han holder på! Han er gutt så han eeeeelsker også kjøretøy! De siste dagene sitter han lenge med bilene sine (og traktorer og brannbiler og... ja) da parkerer han alle kjøretøyene han har på rekke, heeeeelt likt... også kjører han dem til en annen plass og setter dem linje ved siden av hverandre. Utelek er også det beste som finnes. Da hjelper han oss i hagen eller tar ute traktorene sine og parkerer dem på samme måte som inne. også elsker han å kaste eller sparke ball. Skikkelig flink er han også! Jepp, det ble litt skrytetråd også ;D også en ting til, hvis han finner ut at han kan slappe av litt, så er bøker kjempe spennende!
Ranveig R Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Lille er no 23 mnd og utruleg opptatt av dokka si. Kjøpte den for 2-3 mnd sidan og dei har hengt saman som erteris sidan då. Ho steller, bærer, skiftar bleie, matar, og trøstar dokka. Kjører på tur i vogna med den og viser den fram til alle. Det ho ikkje får til sjølv (bleieskift, ta på klær) må vi hjelpe med, ellers blir ho sint ) Ellers er ho og opptatt av leikekjøkkenet, vi får servert veldig mange koppar "kaffi" i løpet av dagen. Duploklossene er og kjekke, men ho bygger ikkje så mykje. Vil heller leike med den ferdigbygde brannstasjonen og bilane. Og så får alle duplomenneskene "seile" ned brannstigen. Moro å sjå at dei begynner å leike litt "ordentleg".
Bebés'ilvousplâit Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Jenta vår på 23 måneder liker veeeldig godt å leke med babydukkene sine. De er ifølge henne ikke dukker, men babyer. Hun kler av dem og skal ha meg til å kle på dem, om og om igjen. Hun mater med leketåteflaske, setter dem på potte og legger dem i vogna. Hun har 2 paraplytriller og 1 dukkevogn og alle har dukker oppi, som hun triller rundt på etter tur . Hun pakker pledd på dem og sier "natta baby". LITT søtt, ja . Hun liker også godt å kjøre med storebrors biler (som han for øvrig aldri har brydd seg om, men hun burner rundt med dem på gulvet som en kar!). En annen favoritt for øyeblikket er en pop-up-leke, hvor det kommer opp forskjellige jungeldyr når hun trykker på knappen, vrir om nøkkelen osv. Den kan hun holde på med i evigheter! Hun er også veldig tålmodig med å sitte og tegne, masse kruseduller i fine farger. Og så klart duplo! Hun kan sitte lenge og bygge sammen med storebror (og rive ned hans byggverk og irritere litt også, da ). Hun leker i det hele tatt veldig mye! Elsker også å være ute. Graver i sandkassen, hopper på trampoline (før den ble tatt ned for vinteren, da), husker og sparker ball og - you name it. Aktiv og blid jente
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Så søte og flinke barn dere også har Jeg er imponert jeg, over hvor flinke de er til å leke så sympatisk trodde min skulle bare løpe rundt og rote i flere mnd til, plutselig en dag ble Ole Brummen hans interessant. men det er baby ja, ikke bamse Legger han på en pute og sier natta og lurer på hvor smokken til babyen er.. Min er også aktiv, men mest på å bare rote rundt har ikke roen i seg til å leke så med duplo f.eks, men også denne uken oppdaget han bilene på en ny måte, som å kjøre runtd og parkere dem på rekke som jeg fortalte ovenfor Synes han var ekstra ekstra ekstra søt denne uken som dullet sånn rundt på Ole Brumm ;D Min er også veeeeldig glad i utelek! Og er VELDIG hjelpsom, skal lage mat sammen med oss, rydde på kjøkkenet, ta ut av oppvaskmaskin jubler han for (i motsetning til oss voksne) Så har han rukket opp til skapene så skulle han få gjort det alene hehe... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå