Gå til innhold

Hvordan løse ett slikt problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg gjerne ut dette på skravle for meg, jeg vil være anonym.

Det har seg slik at svigers (broren til min samboer, hans samboer, og dems 2 barn). De spurte om vi ville leie et hus i danmark med dem til sommeren i 1 uke.

Jeg kan ikke fordra å være hos dem en gang, på besøk. Vi sa ja, den gangen ( i sommer), men jeg gruer meg, jeg vil rett og slett ikke bo i samme hus som dem i en hel uke.

Samboeren min han sa at da fikk jeg være hjemme, men nei, det er ikke slik vi skal løse problemet, synes jeg. Jeg har foreslått at vi kan leie hytte ved siden av dems sin hytte, så vi har hvert vårt sted å forholde oss til. Eller om vi rett og slett bare ferierer alene. Vi har 2 barn på omtrent samme alder som dems, men dems eldste er så umulig å ha med å gjøre. Jeg orker bare ikke...

Hvordan hadde dere løst problemet, kan min samboer forlange at jo vi skal leie hus med dem 1 uke. Jeg synes ikke det er riktig at jeg må bli hjemme alene om de evt drar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er snakk om en uke... Du får prøve å ta deg sammen og nyte ferien-

Skrevet

Jeg hadde samme dilemma. Bestemte meg for å ikke bli med, selv om kjæresten min syns det var fryktelig dumt. Men ettersom tiden gikk, så fant jeg ut at jeg fikk la det stå til, det var jo bare snakk om en uke. Jeg kvidde meg skikkelig, men det gikk jo kjempebra. Vi leide et stort og fint hus, sånn at vi hadde plass til å være for oss selv (meg selv) når det trengtes, og det er utrolig kjekt når ungene kan underholde hverandre, og ikke gnåler på foreldrene hele tiden.

Skrevet

Jeg syntes ikke han kan "pålegge" deg å dele hytte med de,når du ikke ønsker det og syntes det blir litt rart at du må velge mellom det eller bli hjemme...når det kommer til at du ikke "orker" det eldste barnet deres,må tenke over hvorfor du tenker slik om et barn...syntes det er rart og tror ikke du er så moden når du kan si slik om barn,at du ikke "orker"..Spesielt..

Skrevet

Jeg synes du skal "ofre deg" her, det er tross alt broren til samboeren din, og jeg kan skjønne at de har lyst til å feriere sammen.

Du klarer vel å holde ut i en uke, for ungenes del?

Dere trenger jo ikke sitte oppå hverandre hele tiden selv om dere reiser sammen.

Synes i alle fall ikke at du skal være så sær at du blir hjemme, dette hadde vært fryktelig urettferdig ovenfor ungene dine.

Skrevet

Det er vel et økonomisk spørsmål. Antar at samboers bror vil dele med dere for å dele utgifter med noen. Hvis ikke økonomi ligger bak, bør du helt klart kreve at dere skal ha hvert deres hus.

Med eget hus får dere også (antakelig) eget soverom til barna. Det kan jo være hyggelig for deg og sambo.

MEN: hvis sambos bror ikke har råd til eget hus, og har blitt lovet å dele med dere, ser jeg ingen annen løsning enn at du avtaler med sambo at NESTE gang skal ikke avtales i løpet av ferien i år. NESTE gang skal ikke avtales før tidligst våren 2011, og da skal DU få avgjøre om dere evt. skal feriere sammen med noen.

Skrevet

De har nok foreslått det, fordi det er koselig for barna og kanskje også oss voksne, eneste det blir koselig for er min samboer og hans bror. Jeg prater jo knapt med svigers. Og åpner jeg meg for henne, så sier hun alt til sin samboer, som igjen sier til min. Og da får jeg "kjeft" for å ha sagt noe dumt. Jeg må hele tiden tenke grundig gjennom hva jeg sier og føler jeg må gå på tåhev når jeg er på besøk der. Så jeg er omtrent stumm jeg når jeg er hos dem. De er forresten aldri her. Kunn 2 ganger i året når det er bursdagsferinger for barna mine.

Også synes jeg IKKE NOE om at min samboer og hans bror forsvinner i kjelleren for å røyke hasj ;(

Er redd dette kan skje i danmark også at de forsvinner for å kjøpe seg noe også tar seg noen gåturer for å røyke. Blir så barneslig gjort av dem. Min samboer og hans bror kan vel kanskje reise på ferie alene, uten resten av familien hehe...

Det huset de tenkte å leie det er jo "bare" for 10 000kr, de satte en grense på 5000kr. Det blir vel ikke no "luxus" hus vi får til den summen heller.

H.I

Skrevet

Eeeehh...! HASJ på familietur??? Herregud,skjønner dere har mange problemer,mange fler enn dette med å dele hytte...Stakkars unger!

Skrevet

At de stikker seg bort for å røyke hasj sns jeg er dumt, og du får be han drite i det da, om du blir med.. Hadde ikke orket å dratt på familie ferie med noen som drev på med det.. :s Men er jo mulig dama hans føler på samme måte, og vil ha en alliert med deg da.

Er jo bra for barna deres å ha noen barn på samme alder da..

Og som regel så pleier husene i danmark å være ganske bra.. Vi dro hele familien nedover med en venne familie.. 13stk, huset vi leide kostet 5000tror jeg. Og alle par med barn hadde eget rom.. Var 5rom i huset.

Utenom det hasjgreiene ville jeg klistret på meg et smil og dratt,. Kan faktisk bli koselig og gøy, i tillegg er det en ypperlig sjanse for å bli bedre venn med svigers.. Og du må jo ikke dele div ting som ikke må deles da.. Er lett å ikke gjøre det.

Skrevet

Da synes jeg du skal insistere på to nabo hus. Så får heller sambo og bror hans sitte sammen ute, eller gå seg noen turer sammen på kveldstid, enten det er for å kjøpe hasj eller annet.

DU får eget hus, og HAN får feriere sammen med broren. Barna kan leke sammen ute, men du slipper å dele kjøkken og alle måltider.

Skrevet

Han er fast bestemt på at han skal ihvertfall være med. Han skal ta med seg barna og reise sier han.

Jaja... Da får jeg ikke sagt no mer, sa også at vi ikke passer sammen, han respekterer ikke meg og jeg klarer ikke ta meg sammen og være med å bo 1uke med hans bror og familie.

Han sa også at i går så snakket han og denne dama til broren sammen om å ta med svigermor også, så kanskje de kunne bli i 2uker.

Åh gud tenkte jeg og klarte å si at nei, jeg blir ikke med.

Trist det skal være sånn.

H.I

Skrevet

Jeg hadde kvittet meg med en barnefar som røyker hasj. Og VIPS, så var ferieproblemet løst også!

Skrevet

Ferierer dere alltid alene eller er dere noen ganger hos din familie?

Skrevet

Har heller ikke klart det, har det vært mine svigerforeldre det har vært snakk om. Synes mannen din kan tenkte på deg her og så leier dere en hytte ved siden av. Da får jo de som vill treffes ofte, treffes ofte, og du får samtidig litt privatliv. Å bo sammen en uke med plikter og matlaging ka by på problemer for selv de beste venner.

Jeg har ikke klart 24/7 med min svigerfamilie, aldri i livet!!

Skrevet

Jeg skjønner ikke at du godtar at mannen din røyker hasj, jeg? For å si det veldig enkelt: Hvis du godtar det; sier det veldig mye om deg... Hjelpemegvel!

Ser jeg bort fra hasjen synes jeg du skal bite tennene sammen og gjøre det beste ut av ferien. Nå er det bestemt, og det skal gjennomføres. Hvis alle andre enn deg har det kjempefint, er det jo opp til deg hvordan du vil ha det på ferien. Man trenger ikke åpne seg for noen, ei heller kona til svigerbroren sin, og da havner du ikke i en situasjon der du forteller ting du angrer på.

Jeg bodde i et hus sammen med to familier under Dana Cup i sommer, og vi levde hver våre liv i huset, men hadde felles frokost hver dag og felles middag de dagene det passet slik. Noen kvelder ble det litt vin og veldig hyggelig på terrassen. Ungene var med hverandre og storkoste seg.

Koble ut deg selv og tenk at barna får en kjempefin ferie. Det handler om innstilling dette her...pass ihvertfall på at du ikke ødelegger ferien for ungene dine!

Skrevet

Høres ikke ut som mannen din er spesielt ansvarsfull. Først planlegger han ferie der din mening ikke er inkludert, og så synes han det er helt greit å røyke hasj med unger i hus? Ingen drømmesituasjon, spør du meg..

Skrevet

Jeg sa til han istad at han får finne seg annet sted å bo innen 1.november. Ja, jøss sa han, gidder ikke høre på slikt tullprat fra deg.

Er ikke lett dette. Jeg prøvde å si til han at om vi drar 1 uke med dem, så kan vi da være 2 uker for oss selv, men neida det var ikke aktuelt.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...