Gå til innhold

bikkjehår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

..overalt! Blir gal! jenta mi krabber og buksa hennes blir full av små hvite hår. Jeg støvesuger hver dag,likevel er det hår overalt! Orker snart ikke mer! Børster bikkja daglig gjør jeg også.

Flere? Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvitt deg med bikkja. Det er uhygiensk.

Skrevet

SELOLJE!!!

Min røytet også - overalt, hele tiden, alltid, uansett!!

Holdt virkelig på å gå fra hengslene til slutt!!

(Svarte hår på gulv, klær, sofa etc er ikke mye lekkert! Trust me!)

Helt til jeg ga han selolje - 2 uker etter jeg begynte å gi det kom bedringen - 4 uker etterpå var det STOR forskjell :-)

Verd et forsøk ;-)

Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men fuglehundskolen i heggedal selger ihvertfall god og billig selolje..

Bare husk å begynn forsiktig - øk dosen etterhvert!

Min går 2 ss daglig (veier 18kg)

Skrevet

faktisk så er hunder med på å forebygge allergier. Dessuten så er det ikke bare å kvitte seg med bikkja, den er nok blitt ett familiemedlem. De som har dyr, har det fordi dem er glad i dyr.

Har selv to korthår hunder og de røyter noe helt ekstremt. Vet bare om støvsuging, så henger meg på Hi her. Er det noen med gode råd?

Skrevet

mente selvfølgelig at den FÅR to ss daglig :-p

Skrevet

Unnskyldningen til alle med skitne hjem er at det forebygger allergier og styrker immunforsvaret.

Men ekkelt er det likevel.

Skrevet

hva er det som får deg til å tro det er så skittent hjemme hos en som tar seg bryet meg å støvsuge DAGLIG?

Ble litt nysgjerrig her nå merker jeg :-)

Skrevet

Jeg sliter også med hundehår om dagen. Har to langhårede hunder, og de er begge midt i røyteperioden.

Heldigvis står de ute mens vi er på jobb slik at de er ikke inne hele dagen, men blir nok av hår uansett om vi både børster og støvsuger.

Håret til mine hunder samler seg i hauger, slik at det er mest i kriker og kroker dette synes heldigvis. Vet ikke om dette stemmer, men jeg har sett hos dem med korthårete huder at hårene ligger absolut overalt fordi disse ikke samler seg! Dette må da være enda mer frustrerende?

My plager med disse hundene, men fy søren å glad man er i dem også :-)

Skrevet

Vi har det faktisk ganske rent vi. Blir bare en del bikkjehår når begge røyter. Men siden vi støvsuger hver dag og må tørke støv like ofte, så vil jeg si at vi har det ganske rent. Det er hunder som forebygger allergi, det betyr ikke at det er ett møkkete hjem.

Har en far som driver oppdrett av småhunder, og foreldrene mine har det alltid rent og pent de også :o)

Kan henne vi har det renere enn det du har, siden vi må vaske hver dag, vet at det ikke er alle som gjør det

Skrevet

jepp, foreldrene mine har langhår hunder, jeg har korthår. Det som er kjedelig med korthår er at hårene fester seg bedre på tekstiler. Må pirke de ut, og de legger hår overalt. Ikke noe som samler seg. Derfor støvsuging hver dag. Har To små Chihuahuaer,

Skrevet

Kjenner problemet.... hunden vår startet å røyte skikkelig i vår, og har mistet utrolig mye pels kontinuerlig. Har moppet flere ganger om dagen, og holdt på å klikke av alt håret. Men i sist uke var vi hos veterinæren med et annet problem og luftet håravfallsproblemet. Det kan ligge i foret, men vi prøvde med en b-vitaminsprøyte. Og føler jeg merker forskjell allerede! =)

Skrevet

Hahaha, jeg las feil! "Hårene fester seg bedre på testikler" las jeg og kunne ikke forstå hvorfor du skrev om hundehår på baller, hahaha, ler så jeg griner her av egen feil:-) Godt man har det gøy!

Uansett, jeg har Rottweiler og han røytet i perioder mye. Da var det støvsuging og vasking daglig. Jevn og trutt solid rengjøring av sofa - som er i stoff

Han røyter mindre etter at vi begynte å gi han selolje daglig og tunfisk tre ganger i uka. Børster han hver dag, noe han elsker.

Men fortsatt støvsuger vi daglig, nå har det blitt en vane.

Lykke til!

Skrevet

Hehehehehe :o) Hadde tatt seg ut at de satt fast på min samboer ja :o) ler selv når jeg leser det du leste :o) hehehe:O) har ikke mer morro enn man lager selv ;O) hihi :o)

Skrevet

Hunder røyter. Sånn er det bare... Det finnes røytefrie hunder som f.eks cairn terriere...

Men ja, de fleste hunder røyter. Mer i perioder ..

Det man kan prøve er, fiskeolje (viktig at den er beregnet på hunder, tran er giftig for hunder f.eks...)

Og børste hunden vær dag.. helst med en type børste som heter furminator. (prøv å google...selges på dyrebutikker)

Skrevet

hvilket for bruker dere? mange hunder røyter ekstra pga feilernæring...

Skrevet

Invester i en god røytekam som tar underhår og gi bikkja tran hver dag

Skrevet

Gi ordentlig for! Dvs ikke for kjøpt på vanlig butikk...

Det gjelder katter også..

Skrevet

Vi gir våre små chihuahuaforet. Det er spesial laget for min rase. Men de røyter fordèt, Slik er det bare i perioder. Vi børster, selv om de er korthåret. Da får vi med oss en del hår. Men vi må likevel støvsuge daglig i perioder.

Skrevet

Hunder kan godt ta tran, men da i form av omega 3. De skal ikke ha tran med alle de andre vitaminene i. Dyrlegene selger tran til hunder! Min hund får to kapsler omega 3 om dagen. Ho har blitt så fin og blank i pelsen.

Skrevet

Såklart skal de ha fiskeoljer, men ikke tran. TRAN er ikke det samme som omega 3, tran er navnet på den grønne flasken som selges i matvarebutikker. Viktig at hunder ikke får denne, så syns det er teit å bruke ordet tran.

Men ja...gå i dyrebutikk å kjøp fiskeolje til hundene, veldig viktig.

Skrevet

Fiskeolje fra dyrebutikken hjelper, eller å bytte til et for som er beregnet på fin pels. Det er og kommet en kam som heter furminator. Den skal redusere røyting med 90%. Jeg har brukt denne på både hunden og katten min og den kan virkelig anbefales. Tror den selges på finn.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...