Gå til innhold

Ville du ventet for mannen sin del?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg er 28, han er 24. Vi har 1 felles barn, og 1 særkullsbarn. Felles barn var ikke planlagt, men velkomment. Er 4 år og 4 mndr mellomunegen.

Jeg mener vi bør bli feridge med 3. og siste ganske snart.. Så kan nr 2 og 3 få lekekamerater i hverandre. Samt så blir jo jeg faktisk 30 om 2 år, og det hadde vært godt å bli ferdig før den tid.

Mine barn er begge litt premature, og mener også det er en grunn til å få en til ganske snart i stedet for å vente. For det er tøffere jo eldre jeg blir med mating hver 2.-3. time døgnet rundt, samt nattevåk.

Han vil ha et 3. barn, men ikke før HAN er 30. Da er minsten 7...

Han vil sove først fordi han synes det er så slitsomt med minsten slik det er nå. Han er konstant trøtt. Han vil bruke tid på seg selv, og på oss. Med 2 barn skjer ikke det i nærmeste fremtid, mener jeg.

En annen faktor er at kvinnene på min mors side alle havnet i overgangsalderen tidlig- mellom 30 og 38 år, og jeg er redd løpet er kjørt etter 30 for min del, samt at faren for sykdom og skader hos barn øker jo nærmere overgangsalderen man kommer.

Vet ikke om jeg skal mase på å bli ferdig nå, eller om jeg skal høre på ham. Jeg mener mine grunner er tungtveiende, og mener det da heller er bedre å ikke få flere barn hvis vi skal vente til jeg er 34, selv om jeg så inderlig vil ha 1 til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må dere ha tre unger? Hva med å heller konsentrere seg om å ta vare på de to dere allerede har til sammen..?

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha valgt å få barnet nå. Både med tanke på din alder og aldersforskjellen mellom barna.

Men på en annen måte blir det jo ogå litt feil å tvinge han til å bli far hvis han ikke vil.

Håper du klarer å overtale han :)

Skrevet

Han kommer nok til å angre den dagen yngste nå er 7 og en ny baby kommer;) Snakk om å merke at en igjen mister "friheten" sin;)

Jeg har nemlig 7 år mellom mine, og var på en måte nettopp begynt å kjenne hvor godt det var å kunne la ungen gå ut alene, slippe å hjelpe med påkledning, ungen var friskere og hadde sluttet med natterot og alt slikt. Så kom nr 2. Og først DA merket jeg at jeg faktisk hadde hatt en del frihet pga at eldste var blitt så stor. Igjen begynte nattevåk, løfting, drassing på bag med alt mulig i, vogn, stelling, trassaldre og alt sammen.

I dag er begge så store, at jeg igjen har friheten. Men jeg har vært "lenket" i mange år selv med bare to barn;)

Jeg anbefaler dere å bli ferdige med småbarnsalderen nå, og ikke begynne på nytt etter mange år. Så jeg er på ditt lag og heier:)

Skrevet

Nei, respekter mannen din sine ønsker. Gutten er da bare 24!!

Skrevet

Ut fra innlegget greier jeg ikke se hvorfor dere ønsker et 3. barn i det hele tatt. Dere høres ut til å være utslitt med de to dere har og du ønsker å få et barn til for å "bli ferdig med det"...?

Skrevet

Om dere er enige om å ha tre, så bør dere få siste nå..Men om DU er den enese som er enig i at DU skal ha tre barn, så bør du kansekj vurdere om to er nok? VI er heldigvis enige om å stoppe på 2. Jeg greier ikke fler :o) Vi har 4 år mellom våre, og det har git oss laaangsmåbarnstid..Nå er minsten 2, og vi gleder oss til han begynner på skole og eldste er 10....DA kan vi få litt voksentid i hverdagen igjen også..Det skal bli godt...Ikke minste voksentid ALENE:..Np er det alltid meg og ungene, eller han og ungene eller oss alle sammen, eller jeg og samboer...Blir godt å få litt MEG tid...føler jeg..:o)

Skrevet

Hva med en mann på 30 som har en to/treåring fra før? Da får dere tre til sammen, ikke noe mer nattevåk, Gjevnere alder enn med en egenprodusert til, noen barnefri helger, og mer bidrag inn enn bidrag ut siden to er dine.

Skrevet

Det er vel tydelig at han ikke synes selv at han er moden for barn. Fellesbarn var ikke planlagt heller, jo... Synes du skal respektere hans faktisk ganske voksne beslutning og se an. Ettersom dere faktisk er så forskjellige er det ikke sikkert at det er dere to om noen år. Kanskje lurt å vente og ta seg av de to barna du har for nå.

Skrevet

Hvor gammelt er felles barn da? Om barnet er lite, skjønner jeg at han trenger litt tid for å hente seg inn igjen. Eksen min sa også at han trengte å sove når vi fikk spørsmål om nr 2, men akkurat der var jeg enig med han. ;) Men nr kom 2,5 år etter nr1, og var veldig ønsket av begge. Gi han tid, og nyt de barna du har. Han er bare 24, og to barn er nok en veldig omstilling for han. Ikke mas om det, for da ender du bare med at han går lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...