Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg skal ta eksamen om drøyt en måned, første år på universitetet og jeg gruer meg veldig. Har meldt meg på et kurs om eksamensangst, og det jeg frykter mest er å ikke bestå eksamen, jeg føler angsten gjør a jeg stresser når jeg leser ." Jeg måååå lese" og da klarer jeg ikke å tenke på alt jeg må kunne/vite til eksamen, istedenfor å fokusere på innholdet i det jeg leser.. Henger ltit etter nå pga av dette, og har aldri tidligere vært redd for eksamen osv ( feks vgs) , men dette tar knekken på meg.. Jeg føler meg nesten så sikker på at jeg ikke kommer til å bestå i år.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Bra du har meldt deg på kurs! Har universitetet ditt også en psykologtjeneste? For kanskje det er greit med privattime hvis du er så sterkt plaget med angst nå. Jeg har også slitt med angst, men den ble mye bedre etter at jeg faktisk tok eksamen og bestod. Så jeg tenker at nå til jul så gjør det ingenting at jeg må ta eksamen, for det verste som kan skje er at jeg stryker, men da stryker jeg jo bare, jeg dør ikke, hele verden går ikke i ruiner. Eksamen kan jeg jo ta opp igjen 2 ganger til. Jeg hadde heller ikke noe forventningspress på meg ang karakterer. Jeg har jo bra karakterer fra vgs, og man skulle forvente at jeg skulle få A og B på eksamen nå, og det presset var det ikke noe bra å tenke på. Håper kurset hjelper, og lykke til på eksamen!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå