Gå til innhold

Gastroskopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har tatt denne undersøkelsen? Jeg hadde en svært traumatisk opplevelse der jeg fikk panikk pga fikk ikke puste bare brakk meg i ett sett. Tårene sprutet og helsepersonell holdt meg nede.

Aldri i livet om jeg gjør det igjen - i våken tilstand.

Hvordan vil dere sammenligne disse smertene med fødselsmerter??

Er begge like traumatiske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil absolutt ikke sammenligne disse smertene. Gastroskopi er bare mildt ubehagelig. At du fikk panikk og gjorde det ille for deg selv er jo dumt, men det er jo kun din egen feil.

Fødsel ER jo faktisk fryktelig vondt for de fleste, uansett hvilken innstilling man har til det.

Skrevet

Det er faktisk ikke alle som opplever gastroskopi som mildt ubehagelig...og ikke alle får beroligende eller bedøvelse. Noen har lettere å brekke seg enn andre og når en spyr og spyr magesyre og ikke får puste så er det lett å bli redd og få litt panikk.

Brekningsrefleks er en refleks, ikke lett å kontrollere..mange som opplever det veldig ille og undersøkelsen må ofte avbrytes.

Tror ikke mange får panikk under fødsel pga pusteproblemer for å si det slik!

Skrevet

Min mor gjennomgikk mange slike undersøkelse ifm kreft, og hun syntes det var helt forderfelig grusomt. Hun hadde født tre barn, inkl en "stjernekikker".

Skrevet

En Gastroskopi varer jo ikke lenge, og er egentlig ikke vond. Bare ubehagelig og en kan få følelsen av å kveles om en får litt panikk. En kan få beroligende i forkant(da må en ha sjåfør etterpå), og da tror jeg panikkfølelsen blir mye mindre.

Jeg husker den følelsen av å ikke få hoste opp slim. eller jeg trodde jeg ikke kunne det. Men legen var flink, og sa at jeg bare kunne hoste og harke;) Det gikk, det:)

Syns faktisk den bedøvelsessprayen i svelget rett før var verst. Den skulle liksom smake banan! HELT forferdelig!

Fødsel er noe helt annet. Mer smerte og ubehag, men ungen skal jo ikke ut munnen, så en føler ikke kvelningsfornemmelse;)

Skrevet

Gastroskopi er det verste jeg har vært med på.....ALDRI mer.

Fikk ikke beroligenede eller bedøvelsesspray.

Brakk meg, gråt, fikk panikk osv. Grusomt.

Skrevet

Lå også å brakk meg og da er de minuttene lange! også det at man kjenner at man har hatt den slangen der lenge etterpå,men å ta slangen den andre veien er faktisk det værste...:(

Skrevet

Jeg hadde gastroskopi en gang for mange år siden, og glemmer aldri hvor grusomt det var. Det skal mye til før jeg lar meg overtale til det en gang til!

Men det går jo ikke an å sammenligne gastroskopi med en fødsel, det blir jo helt annerledes på alle måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...