Gå til innhold

hvor mye har dere med termin i desember klart til babyen???


idamor & lykketrollene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har igrunnen det som trengs liggende på loftet... Men merker jeg klør i fingrene etter å ta det ned, vaske det og ha det klart snart!

Kjøpte to små kjoler her om dagen :-) Har 3 jenter fra før av, så vi har så mer enn nok med kjoler, men jeg klarte bare ikke å la være å kjøpe dem :-) Gleder meg sånn til denne babyzen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har jo ganske mye fra forrigemann ettersom han bare er drøye to år nå... Men har kjøpt lekegrind og vippestol brukt. Fant billig på finn.no;) Så skal jeg vel snart få somla meg til å kjøpe ulltøy i str 50 og 56 (har ikke så mye av det ettersom forrigemann er sommerbarn;) ), dress til å ha i vogna og god vinterlue, og bilstol må vi ha... Lånte til forrigemann, men denne gangen vil jeg ha en ny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt sprinkelseng og kurv til å ha bebisen i begynnelsen, barnevogn, stellebord, bilsete, noe klær- men jeg har også fått litt, tror jeg har så det holder den første mnd. Mangler smokker, tåteflasker og alt slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at dette er 4.mann, hadde vi ikke spesielt mye igjen, da vi ikke hadde regnet med denne overraskelsen =)

Men! Vi har nå fått i hus vogn med stelleveske (mangler regntrekk), bilsete og dunpose til og ha i sete, vippestol, elektrisk huske, ammepute, vugge med tilbehør også har jeg jo kjøpt noen klær da =) Kjøpt ull-ammeinnlegg og bitte små blå ullklær ;o)

Saueskinnspose, sprinkelseng med utstyr, Tummy tub hadde vi igjen, også stellebord. Det har blitt brukt frem til nå nylig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei =)

jeg har termin 9.des.... vi har ei jente på 2,5 år fra før, så noe etter henne har vi liggende =) gikk gjennom klærne her om dagen og plukket ut d som var brukbart og nøytralt i fargen( vi vet ikke hva d blir ennå). ellers har vi bilstol, graco logic s, har kjøpt ny barnevogn siden den forrrige kjøpte vi brukt og jeg hadde lyst på ny denne gangen=) (i følge samboer var d helt unødvendigt...) har kjøpt et nytt klesplagg, men må invistere i noe ullbodyer osv siden d er vinterbarn vi får denne gangen =)

Ellers "datt" jeg innom Bambina.no her om dagen, hvor jeg fant en nydelig vugge/seng som jeg bare måtte ha.... hihi...lov å handle litt....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 1. desember, men med planlagt innleggelse 19. november(!) ikke lenge igjen forstår jeg nå, men jeg har absolutt INGENTING klart enda....

Vi vet at vi venter ei jente, og naboer, familie og venner stresser med at nå må vi si hva vi vil at de skal ordne. Men vi skal vente til etter fødselen.Jeg tør desverre ikke annet...Pappaen skal ut på byen med handlelapp når vi ligger på barsel;)! Håper han klarer seg godt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alt igjen etter tulla som blir 3 i januar. Eneste vi ikke har igjen er vogna og stelle kommoden.

Men var og kjøpte vogna igår og siden vi flytter i november og tulla da får rom med masse skaper hvor det er både henge plass og hyller så tar vi kommoden hennes og bare legger en stelle pute oppå.

 

Så eneste vi egentlig mangler nå er en varm og god vogn pose, men har ikke helt bestemt om vi trenger det eller ikke enda, hadde jo ingen til tulla når hun var liten og det gikk jo bra. Fikk en litt tynnere en som mamma laget når vi gikk over til sportsvogn, så kan jo bruke den, og så har vi jo sause skinn og dyner så det skal nok holde tror jeg. =)

 

Men sånn egentlig så har vi ingenting klart annet en vognen og bilstolen, som vi satte sammen igår. Skal flytte i mitten/slutten av november og da blir det og sette opp alt på babyrommet først av alt så det står ferdig. Føler jeg gruer meg litt til og ikke kunne gjøre istand alt før så sent, men det skal sikkert gå greit. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje ordna nåke spesielt denne gangen...I og med minstemann er berre 1 år,no nylig,så da har rett og slett ikkje vore tid til å dulle og stelle med ting som sist...Men ser at eg bør begynne snart,i og med guten vår kom før tida sist,så har eg "berre" 5veker og 4 dagar på å ha alt klart,tenkte da skulle vere i orden til samme tidspunkt som guten blei født på sist...

Men vi har jo alt,vogn,vippestol,kurv til å sove i,stellebord,bilsete, dyne+sengkler,litt klær etter kommende storebror+at vi arver litt klær i str opp til 6mnd(i første omgang) og da har vi jo veeeldig lite av...(venter jente,og arveklær kjem frå jente).Har ellers nåke etter guten som kan brukes og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, altfor lite!

 

Har fått seng og stellebord/litt hylleplass klart. Fått noen klær av foreldre, men har ikke det som står på listene av det du bør ha klart allerede ved fødsel. Skal kjøpe dyne denne uken, og bilsete + vogn er på vei.. Føler meg helt overrumplet over alt som må kjøpes inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Jeg har ordnet så og si alt klart! Barnevogna står klar til å hentes i butikken, og ting som vi har fått låne/skal få skal snart hentes hjem.. Det eneste vi ikke har ordnet er badebalje, neglesaks, smokk.. kremer og bleier kjøper vi ikke før nærmere termin..

Grunnen til at vi har ordnet alt så pass tidlig er at jeg liker å ha ting på stell, og liker ikke å stresse.. i tillegg kan jo babyen komme for tidlig, sånn at da synes jeg det er greit å ha ting klart! vil ikke at samboeren min da evt. skulle drive å stresse rundt omkring i byen - vil ha han sammen med meg og babyen på sykehuset.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt :

 

vogn

voksi-pose

lammeskinn

mange sengesett

laken

litt klær

bade"stol"

tepper

babydan sengekant

ammepute

dyner og puter (seng og vogn)

sprinkelseng

vippestol

bilstol

 

 

 

 

Mangler:

 

dunpose til bilstolen

babysitter

stelleveske

myggnett

regntrekk

stellebord (skal kjøpe på ikea, det har vi plass til på badet)

stellematte

elekstrisk brystpumpe

 

Egentlig kan hun bare komme nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå mangler jeg bare:

 

babysitter

myggnett

regntrekk

brystpumpe

Lekegrind

Leketeppe

 

 

Har til og med kjøpt ALLE julegavene og mangler kun 5 gaver til hver av de andre to til julekalenderen :) *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...