Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Hvor i Marokko var du og var det fint? Anbefale noe? Reiser med lite barn. Tusen takk
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, jeg har vært der. Maten var god, men resten var ikke bra. Var i Agadir. Innpåslitne menn(gigolos), samme hvordan en ser ut og hva en sier. Du har penger, i deres øyne. Du må ikke se noen i øynene, for da har du dem hengende som slep. Og de gir ikke opp så lett. De stjal som ravner fra oss. En mistet pengepungen(var ikke mer enn ca 100 Dihram, men..), og om vi ikke holdt på f eks drinken, så var den borte med en gang. De puttet ingenting oppi, de bare tok den. Jeg ble i tillegg stengt inne på do som "straff" av en av disse gigoloene, fordi han til slutt forsto at jeg ikke var "sjarmert" av ham..... Han sa ikke at han hadde gjort det, men dette var måten de var på. Ville være så vestlige, men var egentlig ikke det...... Og tro ikke at de bryr seg så mye om at dere er et par med barn. Da tilbyr de bare mannen din noen kameler i bytte for deg. En bør ALDRI gå alene, selv ikke med et barn. Og Taxisjåførene er rett og slett skumle. Vi tok Petittaxi(de røde bytaxiene), og hadde bare en seddel å betale med. Når vi så ville ha vekslepenger igjen, så viste han oss en kniv..... Og de kjører som griser. For å si det sånn; jeg skal aldri tilbake dit, selv om jeg kunne tenkt meg mer av maten. Og det var litt gøy å prute, selv om vi nok stort sett ble rundlurt. Og på gullsmedforretningen så vi på ringer, og fikk da tilbud om pilleeske med "noe i"....... Merkelig land....... Og som du forstår, så er jeg en dårlig reklame for landet;)
eggstokk Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har også vært i Marokko, men bare på dagstur fra Spania. Og vært en uke i Egypt. Begge disse plassene oppfatter jeg helt likt som hun over beskriver. Hadde ikke barn med meg da, men hadde ALDRI reist dit med barn. Var nettopp i Thailand med lille jenta på 1 år, og det gikk superfint mye fordi Thailenderne er mer opptatt av å kose og dille med jenta enn å selge deg ting og lure deg. Det var super avslappende å være der. Marokko hadde jeg bare kjent på utrygghet og stress tror jeg. Men lykke til. Det går helt sikkert bra.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Bra mat! Anbefaler Marokkanske restauranter i Spania eller Algeriske restauranger i Frankrike. Er mye av de samme rettene.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har også vært i Agadir, og ville ikke reist tilbake, spesielt ikke med barn. Jeg hadde ikke barn på det tidspunktet men reise med min far og lillebror. Jeg farget håret mørk og kjøpte brune linser før jeg dro, i tillegg passet jeg på å bruke sjal dersom vi var utenfor Agadir, som jo er en turistby. Det tror jeg sparte meg for mye av opplevelsene hun over her kan fortelle hun har hatt. Jeg så veldig mange blonde jenter bli behandlet på den måten. Det er et spennende land, mye å se, men det er ikke et land som passer for ferie med små barn, med mindre man feks bor på et hotell tilpasset akkurat det. Barnet bør være i skolealder eller eldre for å ha glede av resten av opplevelsen vil jeg tro. Marrakesh var forøvrig helt utrolig spennende, men pass opp for de med apekatter og slanger som tilbyr deg å ta bilder. Apekattene er trent opp til å stjele fra vesker og slikt mens de sitter på skulderen din! Jeg fikk nemlig tatt bilde av at den forsøkte seg på min gjennomsiktige badeveske. Som heldigvis var for dyp!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Tillab tror du Marrakesh er greit for en liten familie i bare to-tre dager? Takker alle for svar
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 NN 12:12 igjen her: Jeg hadde kort, mørkt(nesten svart) hår da vi var der, og vi passet godt på å være sømmelig kledd med lange skjørt og slikt. Vi som var mørke opplevde at vi var mer plaget at de gigoloene enn de blonde, faktisk. Tenkte jeg bare skulle ta dette med, siden det var det med blonde vi også trodde da vi reiste dit..... Hadde nok vært mye artigere å reise dit, dersom jeg hadde vært mann.....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 hei jeg bor i marokko, har bodd der i over et år nå. å¨stortrives. byen vi bor i , safi, er i alle fall en kjempeplass for både turister med barn og de uten.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 Hvordan går det med din syke mann, anonym 19:24?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 jeg har vært i marokko med barn, og d var den beste ferien ever!!! Var i både agadir, og marrakech, men agadir var roligst. Kommer garantert til å reise tilbake, og vi vurderer faktisk å kjøpe hus der nede. Ikke noe stress og mas, og utrolig hyggelige folk. Vi leide bil der nede, og d var heller ikke noe problem.Vi var der i 2 uker, og har ingenting negativt å si om landet. I Marrakech var folk ganske slitsomme og frekke. Var til sammenligning i Tyrkia i sommer, og kommer aldri til å reise tilbake dit, for der var d slitsomt!!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 jeg var i marokko hver sommer i syv år sist gang for 8 år siden da, men SÅ annerledes kand et vel ikke være. Vært i Agadir, Marracesh, Rabat, Fez og Essaoira (aner ikke hvordan det staves ) Har stort sett bare positive opplevelser. Innpåslitne menn, absolutt, men de gir seg. Verre syns jeg småguttene var, viserguttene - de gir seg IKKE. Men de er barn, og oppmerksomheten er ikke seksualisert, så allikevel mindre ubehagelig, syns jeg. Agadir er det desidert verste stedet av disse, mye innpåslitne menn og selgere. I Fez derimot opplevde vi gang på gang å bli invitert inn på te i butikker, selv om vi ikke v ill ekjøpe noe. Kjempekoselig! I alle byene er det flere gode hoteller, mange barnevennlige hoteller. Reis charter, bestill familiehotell!
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #16 Skrevet 11. oktober 2009 Marrakesh er sikker greit i 2-3 dager ja. Men det er jo en stor by, mye mennesker, mye lyd, mye av alt egentlig:) Det er en veldig fin by da, og jeg virkelig likte meg der. Men det er jo en afrikansk by og du vil oppleve å bli "plaget" i feks Medianen. Jeg tror jeg forøvrig vil anbefale bæretøy fremfor vogn i byen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå