Gå til innhold

Vi har laget drops! :-D :-D :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte sett på Panduro i går og laget våre aller første drops nå mens minsten sov dagens første lur. Vi lagde Kongen av Danmark, etter mannens ønske, og de ble kjempegode!

Nå har vi store planer om lage julegodter til familien i adventstiden, samt småposer med drops og kjærligheter til å feste på pakkene til jul. :-D

Hvorfor har vi aldri tenkt på å gjøre dette tidligere? De var jo så enkelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for en genial idé! :) jeg pleier (sikkert til alles store fortvilelse, haha!) å gi penger i andres navn til røde kors el.l. til jul, til de voksne vel og merke - ikke ungene selvsagt, og feste litt snop el.l. på kortet...kanskje hjemmelaget snop hadde gjort mine "kjedelige" gaver litt mer velkomne? ;-) dette skal jeg jaggu sjekke, takk for tipset! :)

Skrevet

Kjempe koselig og har lyst selv, men er det ikke veldig dyrt?

Skrevet

Det settet til laging av juledrops koster 498,- og inneholder da alt du trenger unntatt sukker... Det er druesukker i pakken til to runder med dropsmasse, og du vil trenge mer etterhvert som du skal lage flere porsjoner. Kjøper du sukker og druesukker på butikken, er det billigere enn kjøpe druesukkeret hos Panduro (de tar 44 kroner for en pose som rekker til to porsjoner).

I julesettet er det nok materialer til å lage 15 kg drops. Når du senere skal lage mer, trenger du kun å kjøpe tilsetningene løst, da du allerede har teflonmatten, pipetter, deigskrapene, og termometeret. Et sett bare med dette utstyret ligger på ca 300,-.

Det er gjerne dyrere enn å kjøpe ferdige drops, jeg har ikke regnet på det, egentlig. Men 15 kg drops skal rekke lenge til familie, venner og kjente, i stedet for den vanlige vinflasken man utveksler til dem som man ikke kjøper gave til. Jeg har da funnet ut at i stedet for en vin til 150 kroner, sparer vi penger på å gi bort selvlagde drops på dekorerte glass fra Ikea (19 kroner stykket), og gir samtidig en gave laget med omtanke og egne hender. ;-)

Skrevet

Det er jo ikke så ille egentlig da! Hadde iallefall satt stor pris på hjemmelaget gaver selv, men vet ikke om andre gjør det :) også ser det morsomt ut å lage :) og smake ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...