Gå til innhold

Kosttilskudd


mjm88

Anbefalte innlegg

Hvilke kosttilskudd tar dere ? Om dere i det hele tatt tar noe ? Jeg begynte med den pakken som er spesielt til gravide på apoteke, der får man vitaminer,mineraler og omega - 3 i samme pakke. Denne var for første trimester, så nå har jeg gått over på multivitaminer omega-3 kapsler. Skulle helt tilfeldig sjekke ut hvor mye tran det var i de kapslene igår å da fant jeg ut at trankapslene også inneholdt multivitaminer :( Det betyr at jeg har tatt dobbelt opp i sikkert en måned ? Noen som vet om dette kan være skadelig ? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er skadelig, vet bare at vi skal være litt forsiktige med A og D vitaminer.

 

Du kan jo forsikkerhets skyd høre med legen din, ikke mindst for å få vite om hva du burde fortsette med. Jeg har mest sannsynelig gått på de samme som du beskriver først, og forhørte meg med legen min om jeg kunne fortsette på disse eller hva jeg burde gå over til siden jeg ikke fant noe erstatning for gravide etter 1. trimester. Han sa det eneste som gjorde at disse var for 1. trimester er at det er folat i de, men det vi ikke trenger av det bare skilles ut av kroppen, så med andre ord synes ihvertfall han at det ikke gjorde noe om jeg fortsatte på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hvordan dette er... men selv klarte jeg ikke å få i meg "gravid" kost tilskuddet som du kjøper i apoteket, pga ekstrem kvalme.. gikk til legen min, var da i uke 7, og fikk beskjed om å ta omega-3 multi kapsler og tran kapsler + kalsium.. tror ikke legen hadde bedt meg spise det om noe skulle være skaderlig for de to små nurkene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...