*Biola* Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 kyllingfilet m/ bønner selleripué og eplesaus? potetmos m/ bacon og kantareller: http://snakk.klikk.no/MatOgDrikke/Oppskrift/Recipe.aspx?id=10886243&search=Kamerun Blir det rar kombinasjon? Rart og ha dette til forrett kanskje? Jeg er ute etter noe spennende og godt, men uten sjømat desverre (mannen er allergisk :/) Andre forslag?
Sylteflesk Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Er oppskriften på hovedretten fra boken Lyst på Livet av Gøril Wiker eller hva hun heter? Synes ikke du kan ha potetmos til forrett når selleripure (m potet i) er tilbehør til hovedretten, så dessuten litt mektig ut til forrett. Hva med en kald suppe - Vichysoisse f.eks. , eller Gazpacho? Eller noe gravet kjøtt, elgfilet f.eks., med tyttebær/rømmesaus til?
Sylteflesk Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Forresten: En gang på restaurant i Glasgow fikk jeg en hovedrett som lignet veldig på det du skal ha, da var det en krydret suppe med søtpotet og kokosmelk til forrett, den var kjempegod.
*Biola* Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2009 det stemmer! hatt boken i mange år, men aldri testet ut.. har du laget før? er det godt? Du har nok kanskje rett.. Kald suppe høres jo veldig deilig ut! Har vel ikke noen gode oppskrifter på lur? Skal prøve å imponere mannen med 3 retters og levende lys!
*Biola* Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2009 Dette så spennende ut! eller? http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=kald+suppe&Id=10081057&Order=Search%2cId&Sort=rating
frk Nilsen Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Tomat & Mozarella salat med chorizochips - Legg ruccola på tallerken og legg romat og mozarellaskiver på salaten - Ha over litt finhakket rødløk, og frisk basilikum - Noen dråper god olivenolje, salt & pepper - Legg på 4-5 skiver med chorizochips Chorizochips: Kjøp ferdig skivet chorizo(det har de på kiwi, rema osv) Legg den på bakepapir og stek i ovnen på 200c i ca 5-7min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå